I dag fyller Ljusblå år

I går morse packade jag bilen och drog till Örebro. Därifrån åkte vi vidare till Strängnäs för
att närvara vid dopet av Ljusblås brors lille grabb. Vi fick åka i två bilar, Ljusblå och Bråk
i hennes bil och Bus åkte med mig i min. Anledningen var att det egentligen är pappahelg
och att Bus hade andra planer där på kvällen. Alltså åkte hon och jag tillbaka lite tidigare.

I dag fyller Ljusblå år. Bråk (som förhandlat sig till att vara med mamma födelsedags-
helgen) gick upp tidigt och gjorde frukost och glasstårta. Den blev inte speciellt vacker
men det är svårt att göra något som inte smakar gott av ingredienserna maräng, vanilj-
glass, jordgubbar, grädde och chokladsås.

Att hitta på en vettig present är inte så himla lätt, men hon har flera gånger nämnt att hon
skulle vilja ha en SodaStream. Jag köpte en sådan. Tyvärr hade fler hört det där och hennes
mamma och bror hade köpt en också. Skit också. Vi lämnade tillbaka min och hon har
nu en födelsedagspresent innestående skulle man kunna säga. Jag tror det kommer bli
ett par skor så småningom.


Dags att ladda för en ny vecka.


Kommentarer
Postat av: pangis

Ett tips.. (Nu hoppas jag att min egen man läser det här:-) Kvinnor vill inte ha soda streams av sin själs älskade.. Och köp för Gud skull aldrig en Stekpanna, min svåger gjorde det misstaget en gång till min syster... Vi vi ha upplevelser, romantiska middagar och smycken:-) Själv får jag ammo, nilkolvar för tusentals kronor och flytoveraller:-) Men jag vill ändå ha smycken..hahahhah

2009-04-20 @ 09:41:32
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Doc

Pangis: Nej, jag vet. Jag kände att det var en klar varning på den där presenten, fast jag tror ändå att jag kom undan med det, det får väl födelsedagsbarnet själv redogöra för om hon läser här. Jag är dålig på smycken måste jag erkänna. En gång fick hon ett par örhängen som jag i och för tror blev uppskattade, men jag tycker det är svårt. Det är så mycekt fråga om smak och det tar många år innan man vet exakt vad ens älskling gillar. För Ljusblå och mig har nästan gått inflation i romantiska middagar, spa-upplevelser och liknande kände jag, därför blev det en pryl den här gången. Hmm... ja... eller om det nu blir skor. Jag ska dock vara försiktig men den typen av presenter i fortsättningen. Tack för tipset! :-)

2009-04-20 @ 09:55:14
Postat av: Ljusblå

Sodastream en masse eller inte, det blev en väldigt lycklig dag.

Nu är det bara bila upp källaren kvar!

2009-04-20 @ 11:23:24
Postat av: Ljusblå

Sedan hade vi ju en romantisk lunch för tre på Stadsträdgården också. Tack vackraste!

2009-04-20 @ 11:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0