Nu har jag tänkt

Oj vad jag har förvirrat mina kära läsare.
Ny blogg, riktiga namn och hot om foton framöver.
Mest förvirrad är jag säkert själv. Det vete sjutton om jag gjort rätt. Jag kanske ska göra
helt om och skriva om Ljusblå, Bus och Bråk, Skrotan och Moppekillen så att folk förstår
vad jag menar. :-)
Och hur gör man med foton förresten? Jag är ytterst tveksam till att lägga ut foton på
någon annan än mig själv utan dennes tillåtelse. Får jag ens göra det?  Och när det gäller
Annas/Ljusblås tjejer, då borde jag faktiskt ha pappans okej också.
Nej, det här tål att tänkas på.

Nu har jag tänkt.

Så småningom lär det komma mer inlägg och bilder som handlar om bandet och det
var en av anledningarna att jag ville bort från den anonyma tillvaron. Jag menar, jag kan ju
inte lägga upp en bild på snyggingarna i Steelrose och sedan sätta svarta lappar för
ansiktena på oss (inte ens då det faktiskt skulle vara till det bättre), det funkar ju inte.
Jag kan väl vara jag och visa mig på bild hur mycket som helst?
Jag kan väl kalla mig Johan när känner för det och Doc när jag är på det humöret?

När det gäller min Anna så behöver det inte vara en hemlighet att hon heter just så, men
som Mia skrev i kommentarerna är Ljusblå ett himla fint smeknamn och jag kan bara
hålla med. Jag kommer kalla henne Ljusblå här.

Jag tar en himla massa foton som ni kanske har förstått och många av dem blir porträttbilder
av min tjej. Problemet med dessa bilder är att en viss person raderar dem för mig innan de
hunnit lämnat kameran, oftast med ett enda ord som kommentar: "Usch".
Jag tror ändå att hon kommer att godkänna en och annan bild och då har hon säkert inte
mycket emot att synas här.

Min son är ett stiligt charmtroll och min dotter det vackraste jag vet. Ljusblås båda flickor
är så söta att man kunde tro att det är jag som är pappan (haha). Kort sagt, jag är så stolt
att jag gärna skulle lusa ned hela bloggen med foton på dem.
Men så blir det inte.
Jag kommer att vara försiktigare med barnen.
De får heta Skrotan (jag kallar henne så på riktigt), Moppekillen och Bus & Bråk och att
jag gjorde lite namedropping i förra inlägget är väl inte hela världen eller?

Lina/Fröet och Magnus/Papamac hanterar sig själva och sina bloggar lite åt det här hållet
tycker jag. Jag tror det kan funka.

Kul att ni tycker till och hjälper mig att forma den här nya bloggen.
Jag behöver det.

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja säg de funka;)



Tycker det låter som ett klokt beslut

2009-04-15 @ 09:12:33
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: eremo

Det låter asbra! Anna är mer anonymt än Ljusblå. Var och varannan heter ju Anna - jag oxå. Har ju bara sett Annas barn och du har helt rätt i att de är så söta så man skulle vilja äta upp dem. Jisses.

2009-04-15 @ 10:57:37
URL: http://eremo.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Maria! Välkommen hem från Deutschland!

2009-04-15 @ 15:00:47
Postat av: eremo

Man tackar!! Kul att du använder Doc's blogg till detta varma välkomnande. Jag har en egen vettu? hihiihih

Kram!

2009-04-16 @ 10:22:47
URL: http://eremo.blogg.se/
Postat av: Cosmic Moose

Det är klokt att inte lägga upp bilder på barnen utan deras tillåtelse. Jag tycker själv om smeknamn och tycker att du ska fortsätta använda de.

2009-04-17 @ 16:20:01
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-17 @ 16:21:50
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Kul att du är ute på nätet. Skulle sakna dig annars.

2009-04-17 @ 21:34:45
URL: http://animamea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0