Jag kan diska den här

Ljusblå gör en kladdkaka. Jag tittar på.

Ljusblå:
- Kan du vispa lite?

Jag:
- Eh... visst. Jag öppnar kylskåpet och letar efter grädden. Hittar ingen. Hmm... på spisen står en paket mjölk. Hon kanske menar mjölk till kaffet, inte grädde till kakan.

Jag:
- Du menar mjölk?

Ljusblå:
- Ja.

Jag måste ha en kastrull så jag tränger mig fram förbi Ljusblås ben för att ta fram en ur skåpet.

Ljusblå:
- Jag kan diska den här.

Ok älskling, du är jätteduktig som kan diska och ha dig men om du bara flyttar dig lite så kan jag öppna luckan.

Jag får upp skåpet och tar fram en kastrull.

Ljusblå (med en knivsudd skärpa i rösten):
- Jag kan diska den här.

Jag känner mig förvirrad. Vad menar hon?

Jag:
- Jaha, du menar att jag ska värma mjölken i kastrullen du håller på att diska?

Ljusblå:
- Ja.

Jag:
- Haha, jamen säg det då.

Ljusblå (leende):
- Är detta en sån där manligt/kvinnligt -diskussion?

Jag:
- Det verkar så.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi hi... fattar du ingenting???

Det var ju helkart.....

2009-08-17 @ 14:53:28
Postat av: Lennart

Jag skulle ha fattat. Jag har varit i den där situationen några gånger och lärt mig. Gjorde det eftersom hon stirrade så på mig, både rakt och långt in i mina ögon.

2009-08-17 @ 15:28:10
Postat av: Cosmic Moose

Det där känner jag igen...

2009-08-17 @ 17:45:55
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Magnus

Fattar ärligt talat nada.

2009-08-17 @ 19:16:08
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha.

Kommunikationsbrister.

Jag vet inte om det är typiskt manligt och kvinnligt men mänskligt är det iaf ;)

2009-08-18 @ 07:38:59
Postat av: Mia

Du överdriver va? Hänsyftningskonversationer har man hela tiden och jag vägrar gå med på att hälften av befolkningen tycker att det är manligt att inte fatta någonting av det.

Morr, morr, mutter...

2009-08-18 @ 20:42:32
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0