Nattmänniska

Historiskt sett har jag gått och lagt mig sent. Gärna en bit efter midnatt, att sova är slöseri med tid har jag tänkt.
Jag har sett mig själv som en nattmänniska.

Igår kväll somnade jag runt klockan 23. Det är inte precis jättetidigt, men ändå tillräckligt för att jag ska vakna klockan 4 relativt utvilad. Jag låg och läste en stund, och vid sextiden packade jag väskan och drog till gymet med en macka i handen. Jag som brukar ha svårt för att äta frukost.
Som ytterligare en bonus var jag på jobbet halv åtta istället för halv nio när jag annars har för vana att ramla in genom dörrarna. Är sovtimmarna "värda mer" på kvällen än på morgonen? Jag tycker att det känns så, man kanske sover bättre då på något vis? Det kan förstås vara inbillning eller tillfälligheter som ger den känslan.

Tänk om jag inte är en nattmänniska? Tänk om jag tänkt fel? Tiden jag "slösar" genom att sova på kvällen vinner jag ju tillbaka med ränta morgonen därpå. Det är många frågetecken i det här inlägget men nu har jag något att utforska. Jag hade ett ganska bra flyt med morgonträning innan semestern kom och förstörde alltihop. Mitt mål är att återta morgnarna och göra dem till mina. Bara mina.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag kan inte gå och lägga mig innan 23, gör jag det ligger jag ändå bara och vrider och vänder på mig utan att somna. Mornar gillar jag inte, då är jag seg som sirap. I morse ringde klockan 6 som vanligt, jag stängde av den och tänkte "blundar 5 minuter till bara". Det blev 45 minuter!

2009-08-27 @ 12:02:06
Postat av: Monica

o jag hatar väckar klockan snozzar 45-1 timme ungerfär som Lennart alltså;(

2009-08-27 @ 18:55:35
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0