Om du är sjuk får du inte gå ut och leka

Min hals känns öm och svullen på ett sätt jag inte kan minnas att den någonsin gjort förut. Jag tror att jag har varit feberfri större delen av dagen men om det beror på tabletter eller på att jag håller på att bli frisk vet jag inte. Jag tror iallafall inte att jag drabbats av någon svininfluensa och det känns ju bra.

Jag var tvungen att åka ned till Hemköp förut. "Om du är sjuk får du inte gå ut och leka". Det är märkligt hur den gamla regeln man hade som barn fortfarande sitter i. Tänk om någon arbetskamrat ser mig? Min chef bor nästan granne, bara tvåhundra meter bort eller så, tänk om han skulle se mig? Men visst måste man få åka och köpa mat fast man är sjuk? Visst måste man till och med få gå ut och ta lite luft om man orkar? Inte för att jag orkat men ändå. Jag är vuxen och jag lovar att jag inte ska leka ute, bara handla mat och halstabletter.

Skrotan har varit här och pysslat om sin pappa med kladdkaka och grädde. Jag är inte bara sjuk, jag tänker bli tjock också. Det är nog förresten ingen fara, det jag ätit de senaste två dagarna är lätträknat.

Den där mysigheten med att vara lite sjuk som jag pratade om, att bara få sova när man vill och hur mycket man vill, att få sitta med täcket i soffan och se vilken film man vill, den börjar gå över nu. Nu vill jag att något ska hända. Jag vill träna. Det känns som att jag sitter här och förtvinar.

Jag ska försöka tvinga fram lite febermysstämning och leta reda på en film tror jag.
Mmm ... film och glass, det blir bra.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Krya på sig gode doktorn!

2009-08-18 @ 22:07:29
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är exat likadan min mamma sa alltid så!

jag bor granne med mitt jobb vågar inte ens gå på balkongen för frisk luft

2009-08-18 @ 23:29:37
Postat av: Anonym



Bättre att febern får verka än att ta massa tabletter! Sköt om dig

2009-08-19 @ 07:44:05
Postat av: Mia

Krya på sig... alla vet väl hur sjuk en karl blir..... Pendlar mellan liv och död.... Hoppas att du överlever i soffan ;o)

2009-08-19 @ 08:16:32
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

Sluta sjåpa dig nu. Vi behöver lite lektyr här.

2009-08-19 @ 09:04:30
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0