Drömperiod

Jag verkar vara inne i en drömperiod igen. Natten till igår drömde jag att jag var en fågel. Efteråt kändes det skönt som omväxling mot alla spindlar. Jag-fågeln var speciell på så sätt att den var gjort av modellera. Om jag krökte till näbben kunde jag enkelt forma den fin igen. Jag flögt högt över samhällen och sjöar, från stad till stad. Jag cirklade över en skolklass som skrattande pekade på mig. Trots den vackra utsikten och friheten var jag-fågeln inte riktigt tillfreds. Det kändes som att jag letade efter något, eller som om något jagade mig.

Inatt drömde jag om att en stor grön orm jagade mig.
Ordningen återställd alltså.
Det kanske var ormjäveln som jagade den lilla fågeln också.

Kommentarer
Postat av: Idiotkärringen

Det kanske var jag som jagade dig och du flög Ljungsbro-Örebro, Ljungsbro-Örebro hela tiden???

2009-08-04 @ 16:39:06
Postat av: Lennart

Själv drömde jag att jag var anklagad för mord, men det visade sig att jag hade något slags alibi (vilket jag inte kommer ihåg) och släpptes. Så drömde jag också att jag köpte hus, men det var ju tur att det bara var en dröm annars hade jag ju brutit mitt köpstopp ordentligt!

2009-08-04 @ 19:35:24
Postat av: Doc

Ljusblå: Haha, ja så är det kanske. Men sluta kalla dig Idiotkärringen är du snäll.

Lennart: Ja, ett hus köper man inte när det är köpstopp precis.

2009-08-04 @ 20:59:13
Postat av: Lennart

Nej, då hade nog Idi.. förlåt! Ljusblå spänt ögona i mig. Eller gjort något hårdhänt med mig kanske?

2009-08-04 @ 22:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0