Stendöd indian

Skönt! Det blev bara ett enda träningspass förra veckan pga allt arbete, men nu har
jag tagit lite revasch. Grymt pump, som det heter haha.

När jag plockade upp mitt träningskort ur lådan hade någon ritat på det.
En liten indian satt och tittade på mig längst upp. Det roliga är att jag inte ens behövde
ägna en sekund åt att fundera på vem som gjort det, jag har nämligen en exakt likadan
liggande i min skrivbordslåda.

Hur länge har den legat där egentligen? Mer än tio år, definitivt mer. Min gamle polare
Nilsson har alltid hävdat att han är urusel på att rita och det absolut enda hans konstnärliga
ådra kan prestera är, just det: den där indianen. Kan det ha varit när han fyllde 30 som
han berättade det och som bevis gjorde den där teckningen jag fortfarande sparar på?
I så fall är det nästan femton år sedan, men eventuellt är det ännu längre sedan.

Jag letade efter Nilssons träningskort i lådan men hittade inget. Jag hade tänkt rita
en cowboy som med rykande pistoler, hånflinande såg ned på en stendöd indian.
Synd.


Kommentarer
Postat av: Zäta

Ja just det. Och du är säkert jätteduktig på att rita...

2009-12-14 @ 21:15:59
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Nils

Bra idé! Saknar tyvärr träningskort, får bättra mig!

Har'e bra och sköt om dig och de dina i jul!

2009-12-15 @ 08:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0