Svar på tal

För några inlägg sedan beklagade jag mig lite över min garderob, eller snarare bristen
på innehåll i den. Jag fick minsann svar på tal av Ljusblå:

Du har genomskådat mig! och Maja skrattade stort.
Nu till stilskolans lektion I:
Stil är att välja rätt kläder till rätt tillfälle. -Du väljer ofta fel eftersom du inte lägger ner
omtanke på att plocka ut rätt kläder. Sanningen är att det är varken svårt eller tidsödande.
En kort stilguide. Du har alla kombinationerna i din garderob redan:
Fest: kavaj, bättre jeans och t-shirt, NYPUTSADE skor (ja det är sant, de finns och man gör
det själv med sakerna man fått av sin älskade)
Extra festligt: Byt ut t-shirt mot struken skjorta och fin slips.
Jobbet: T-shirt med snygg tröja över. Gärna lammull. Alternativt t-shirt med struken skjorta
över. Nyputsade skor.
Myskväll hemma: Fleecesetet eller mjukisbyxor och hoodisen.
Skogen: Jeans som kan vara av vilken årgång som helst, bara de får bli smutsiga. Underställ,
fleecetröja, stövlar, mössor och vantar.
Styrketräning: Gympaskor,gympashorts och t-shirt.
Om du följer detta i två månader har du nått långt. Sedan tar vi steg två. Du kan redan få
nosa på innehållet:
Färger och material - så tänker du när du ska välja och matcha kläder.
rättelse: Det du saknar är en snygg och varm tröja. Men det får vi titta närmare på snart!


Jag är tyvärr tvungen att ge henne rätt i mycket av det hon säger. Jag är inte killen som
väljer rätt kläder till rätt tillfälle. Jag går ofta ut med hunden i Ecco-skorna när det regnar
och är lerigt i skogen. De där skorna har förresten inte sett mycket av skokräm under
tiden jag haft dem, men när jag tar mig tid till att göra det, så gör jag det gärna med
vita finskjortan på. Inte så smart direkt.

Hon tittade igenom min garderob i helgen, hittade min kavaj och skakade besviket på
huvudet samtidigt som hon funderade över varför jag inte tog den istället för fleecetröjan
på festen förra helgen.

Till slut höll hon ändå med mig om några saker. Jag behöver en rock och ett par tröjor av
schysst kvalitet.

Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag vet hur man putsar skor. Men jag äger varken mysbyxor eller fleecekläder.

2009-12-14 @ 09:09:45
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Aj då. Jag som alltid har mysbyxor och hoodie. Och älskar det. Och tycker att det är skitsnyggt.

2009-12-14 @ 11:49:48
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Hanna - har du mysbyxor och hoddie HELA TIDEN? Inte på krogen väl?

2009-12-14 @ 12:04:38
Postat av: Hanna

Hm, jag går nästan aldrig på krogen.

2009-12-15 @ 22:33:31
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0