Hej bloggen. Nu är jag tillbaka.

Söndag kväll. Har just kommit hem från Ljusblå.
Det känns som en bra söndag kväll innan första arbetsdagen efter semestern. Det regnar och är trist ute, ett väder i vilket man lika gärna kan tillbringa på kontoret. Sommaren gick fort.... varför skriver jag så? Semestern gick fort menar jag, det är ju inte riktigt samma sak som att sommaren är slut.

Jag kan sjutton inte klaga på någonting. Vädret har varit underbart för det mesta, och de dagar det inte varit underbart har regnet känts som en välkommen paus. Jag är en badkruka. Först i veckan som gick har jag badat, jag borde skäms och det gör jag också. Lite grann. Jag vill utnämna den här semestern till den bästa på länge.

Jag kommer att sakna Ljusblå, nu kommer vi att träffas lite mindre igen. Jag kommer att sakna att sova hur länge och när jag vill. Men det finns fördelar med att börja jobba igen, försöker jag intala mig själv i alla fall. Att komma igång med sina rutiner, träning och bloggande till exempel. Det blir bra.

Med mig i bilen hem hade jag en hund. Ja, ni vet vilken. Den där gamle jack russell-farbrorn vid namn Challe, hunden som Ljusblå envisas med att kalla "vår hund". I begreppet "vår hund" följer också skyldigheter som att ta hand om husdjuret när dess matte jobbar kväll nästa vecka. Just det, jag ska vara ensam hundägare hela veckan, räkna med ett och annat inlägg i det ämnet. När jag kom hem möttes jag av Skrotan och Frida som glatt tog med Challe ut på en promenad. Puh! De där tjejerna kommer att bli min (och förmodligen hundens) räddning.

Hej bloggen. Nu är jag tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förlåt en klumoig fråga; men varför bor ni inte på samma ställe?

2009-07-19 @ 21:18:21
Postat av: Anima Mea

Den dumma frågan ovan ställd av mig, alltså.

2009-07-19 @ 21:18:54
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Doc

Anima Mea: Äh, frågan är inte alls dum. Men boendefrågan kompliceras av att vi har barn och jobb på varsitt håll. På lite sikt ska vi nog försöka hitta en lösning.

2009-07-19 @ 21:45:08
Postat av: Magnus

Rätt var det är så klaffar all logistik. Lovar.

2009-07-19 @ 22:40:08
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Patrik

Hey Doc, fint att du är tillbaka. Glöm inte ta bilder på saker på hunden, då blir den glad.

2009-07-19 @ 23:09:41
URL: http://pudding.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Pudding, doktorn har redan plåtat Challe med en jordgubbe på. Du leder ju både hund och doktor i fördärvet!!! Hur har sommaren på redaktionen gått? Full rapport tack!

2009-07-20 @ 00:25:21
Postat av: Grannfrun

Jasså var det däääär du höll hus =)



Voff.



Hej Ljusblå. Dig har vi läst mycket om=) Kul att se dig så här!

2009-07-20 @ 08:39:04
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Lennart

Jag är tillbaka på mitt kontor nu. Sitter här och är något trött och förvirrad! Vet inte riktigt vad jag ska starta med, två koppar kaffe har jag i alla fall fått i mig. Hade glömt portkoden också, fick ringa på klockan.

2009-07-20 @ 10:20:41
Postat av: Mikaela

Eftersom bloggen i sig inte kan hälsa dig välkommen tillbaka så gör jag det! ;)

Välkommen tillbaka!

Ser fram emot en massa inlägg!

2009-07-20 @ 12:17:30
Postat av: Patrik

Ljusblå> Det är bra för kropp och själ att ha saker på sig, respektive lägga dem. Det går bra på hd, sitter vid blåljuset dygnet runt och har blivit avtrubbad. Knappt ett mord får mig att höja på ögonbrynen. Men jag trivs ändå. :)

2009-07-20 @ 12:27:48
URL: http://pudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0