Den bästa hund man kan ha

Efter en riktigt mjukstart till arbetsvecka börjar det bli dags att förbereda inför helgen. Ljusblå kommer kanske ikväll, annars imorgon. Imorgon eftermiddag kommer också släkten på besök för att fira Skrotan som fyllt år. Jag vet inte om jag ska fixa med någon slags mat eller om det bara blir kaffe och tårta.

Jag hoppas att Challe blir glad över att få återse sin matte. Jag hoppas hans matte blir så glad att hon tar med honom hem på söndag eller så. Äh, det har inte gått någon nöd på varken mig eller hunden. Faktum är att jag emellanåt längtar lite efter honom. Han blir så oförfalskat glad när man kommer hem, det är värsta bekräftelsetrippen. Jag kommer nog att sakna våra morgonpromenader lite också. Hmm... bäst att inte överdriva det där, då kanske hon för sig att han borde bo hos mig heltid.
Jag har blivit en jävel på att plocka hundskit utan att spy, jag kan till och med klara av att göra det med enkelpåse.

När pälsdjuret försvunnit ska jag dammsuga hela huset för att få bort hundhåren. Jag måste skrubba sofforna för han ligger där om dagarna och slickar sig.... ja.... det blir lite.... ja.... struntsamma. Den förskräckliga hamstern får också flytta tillbaka buren från det hundförbjudna badrummet till sin ordinarie plats i vardagsrummet. Det tror jag hon uppskattar.

Utan hund ska jag ta tag i träningen igen. Jag längtar verkligen efter det. På så sätt har det varit bra med Challe, för han har fått upp mig på morgnarna och nu ska jag lägga promenadtiden i gymet istället. Det har känts dumt att gå ut och fota också. Alltså, man går ju helt enkelt inte ut och går utan att ta med hunden, och tar man med den så blir fotandet blaha. Det längtar jag också efter.

Sammanfattningsvis så är Challe den bästa hund man kan ha, om man gillar hundar. Jag gillar Challe på många sätt, men jag är nog ingen hundmänniska. Det är lite för mycket pyssel för min smak, och jag kan inte hjälpa det, men hundar luktar inte gott.
Tack också älskade Skrotan (om du nu läser det här), du har hjälpt mig oerhört mycket i veckan.

Kommer jag att ta hand om Challe igen?
Frågan är snarare: Kommer jag att ha något val?


Kommentarer
Postat av: Magnus

(H)undrar hur det kommer att gå...

2009-07-24 @ 16:54:31
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Lennart

Hmm, låter lite som om du vill bli av med lilla voffsingen ett tag.

2009-07-24 @ 17:16:52
Postat av: Ljusblå

Maja drömde att Challe dog i natt!

2009-07-24 @ 17:29:58
Postat av: Iah

Jag blev helt chockad när den där lille saken sprang (skuttade?) rakt in i låret på mig. Men det gjorde den minsann.. Å nu kan jag stolt säga att jag faktiskt blivit krockad AV ett rådjur och inte med. Tufft värre! ;)

2009-07-24 @ 17:48:20
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

Man saknar inte kossan förrän båset är tomt...

2009-07-24 @ 22:39:57
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Emmelie

Fin blogg:)

2009-07-24 @ 22:49:51
URL: http://twwiinie.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

är du en av dem som inte har så mycket pengar över till shopping? bli medlem på denna sidan http://www.gratis5.se/user/register/ccecilie och tjäna ihop poäng till presentkort som kan användas i vilken affär du vill! och det funkar, jag har fått mina presentkort två gånger tidigare & får snart mitt tredje :) lycka till! ♥

2009-07-24 @ 23:22:39
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0