Världen gungar

Har inte jag skrivit ett inlägg som handlade om att jag varit hos optikern? Jag gnällde över hur dyrt det var osv?
Ibland är det märkligt hur man kan komma ihåg att man skrivit inlägg som inte finns.

Direktoptik är bra. Där får man två par glasögon + ett par slipade solisar för samma pris som ett. Det är ju en jäkla tur det ska jag säga, för det där enda priset är bra jäkla högt vill jag mena. I dag har jag hämtat ett par av de vanliga samt solglasögonen. Jag väntade med det andra paret på inrådan av optikern. Det är ju dags för dubbelslipat för gubben och det kan vara lite svårt att vänja sig vid. Gillar jag inte dubbelslipat kan jag få glasen utbytta utan extra kostnad (fast ändå med det högre priset som dubbelslipat kostar). Hmm.... jag vet inte om ni hängde med på den förklaringen.

Hur som helst kan jag meddela att hela världen gungar med de nya glasögonen. Jesus, vad jag mår illa. Tre till åtta veckor sa de att det kunde ta. Men okej, jag ska försöka använda dem så mycket jag orkar. Sedan blir man alltid osäker på om man valt rätt bågar när man kommer hem. Mot sådant gäller dock inga garantier.

Solglasögonen är bäst än så länge, men hallå! Var är solen?!
 

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kan meddela att solen inte är i Karlstad.

2009-07-23 @ 20:00:27
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Bilder tack!

2009-07-23 @ 20:24:14
Postat av: Doc

Ljusblå: Du vet ju hur fåfäng jag är. Men det kommer nog att bli en dusch och en fotosession under kvällen. Dock inte samtidigt.

2009-07-23 @ 20:56:51
Postat av: Lennart

Hos mig finns det sol

2009-07-24 @ 09:18:56
Postat av: Jazzhoppan

Men du det ska ju inte gunga med nya brillor är du säker på att de har gjort rätt?? Kram från en annan glasögonorm :-)

2009-07-24 @ 10:39:07
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha! I know, tänkte att du skulle gilla den! Förresten så försökte jag hitta alla roliga liknande bilder som du hade på din blogg ett tag. Vart har du gjort av dem? eller var det på den gamla bloggen?

2009-07-24 @ 11:13:48
URL: http://littlebylittle.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dubbelslipat låter läskigt. Sånt längtar jag inte efter. Däremot nya brillor. Eller perfekt syn för den delen.

2009-07-24 @ 11:34:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Doc

Maria: Det var nog på den gamla bloggen. Hmmm... Jag kanske borde köra en favorit i repris på några av dem.

Jazzhoppan: Det kan tydligen vara lite jobbigt i början med dubbelslipade. Jag ska ge dem en chans.

2009-07-24 @ 11:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0