Jag köper dem bara på H&M



Faktum är att jag tog några bilder där jag själv befann mig liksom inuti tröjan, men de refuserades. Hälften av er skulle tro att jag tror att mina turer till gymet på morgnarna börjat ge effekt, och att det är därför jag vill visa mig i t-shirt. Den andra hälften av er skulle förbryllat klia er i huvudet och undra: Varför ger hans turer till gymet ingen effekt?



Det finns en typ av plagg som jag har på mig i stort sett varje dag. En t-shirt, antingen vit eller svart, antingen utan något mer till (alltså på överkroppen), eller under skjorta, tröja eller kavaj. Det är skönt att inte behöva stå och välja för mycket när man ska klä sig och gå till jobbet på morgnarna. Vitt eller svart, svart eller vitt, mer komplicerade frågeställningar behöver jag inte ägna mig åt. När man är så pass fantasilös är det bra om man har några stycken att byta mellan eller hur?

För bara några år sedan trodde jag att storlek XL satt ledigt och snyggt på mig. Hur det kunde komma sig vet jag inte, men jag har till slut fått viss självinsikt och förstår nu att jag borde ha medium i mina tröjor. Som över en natt ansågs plötsligt att mina t-tröjor vara för stora. Vissa av dem funkar fortfarande under andra plagg, men inte annars. Jag har dem när jag går omkring hemma, men jag var tvungen att komplettera min garderob rejält.

Detta har resulterat i att varje gång jag går in på ett köpcentrum där H&M finns,  kommer jag hem med två nya t-shirts. Jag köper dem bara på H&M för jag har upptäckt att de passar bra, dessutom är de överkomliga prismässigt.

Man skulle kunna undra vad min bloggande spargris till flickvän tycker om alla dessa inköp. Inte för att jag själv har köpstopp, men konsumtion är ju något väldigt fult i hennes värld för tillfället, så lite knorrande och menande blickar måste jag ändå värja mig mot. Jag tycker så här: När jag ska tvätta en maskin med vit tvätt (eller svart) är det bra om maskinen blir full. Om tröjorna i garderoben är slut och jag bara har en halv maskin i tvättunnan, ja då har jag helt enkelt för få kläder. Att tvätta halva maskiner är vare sig ekonomiskt eller miljövänligt.

Några t-shirts till behöver jag, men snart har jag nog så att jag klarar mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym



Ja det är ett dilemma .....men har du inte olika program på tvättmaskinen ....eller så får du köpa en som man så att säga kan köra halvfull...eller hur var det...



Fler t-shirts

halvfulltvättmaskin

ny tvättmaskin



Vilket är mest ekonomiskt miljövänligt....



jag skulle nog satsa på halvfull tvättmaskin för då blir det inte så mycket tvätt att plocka!

2009-06-02 @ 09:01:57
Postat av: Ljusblå

Din flickvän verkar vara alltför upptagen av sin egen blogg för att överhuvudtaget bry sig...

2009-06-03 @ 15:17:12
Postat av: Doc

Ljusblå: Så är det nog. I skuggan av köpstoppet kan somliga handla vad som helst.

2009-06-03 @ 15:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0