Trött på tyska

Jag är lite trött på tyska.
Jag har varit det förr.
Då var det på gymasiet under evighetslånga lektioner i mörklagda salar. Jo, han gjorde så Stig, vår lärare. Han satte på ett bildband, sedan fick det tysktugga på i 40 minuter eller så. Gissa om man var pigg efter det.

Nu är Tokio Hotels fel.
Och min dotters.
Tonårstjejer kan bli så oerhört fokuserade, särskilt när det handlar om gulliga killar. När hon inte spelar deras musik högt på mobilen kollar hon videoklipp på Youtube, eller så pratar hon om dem. Jag tror jag vet allt om bröderna Kaulitz och deras vapendragare.

Nu ska jag inte såga Tokio Hotel. Jag tycker att mycket av det jag hört är bra och låten Monsoon fastnar som en tunga på en lyktstolpe i januari. De har ju spelat in låtar på engelska också, när de ville göra karriär utanför hemlandet gissar jag. Men det är inte de låtarna Skrotan spelar mest. Hon är mer fascinerad av inspelningarna de gjorde som elvaåringar. Det blir "... durch den monsoon..." med pojkpipiga röster.

Om idolhysterin håller i sig är jag rädd att det blir till att följa med på konsert om de kommer till Sverige.

Kommentarer
Postat av: ninni

You haven´t seen nothing yet. Min dotter satte spiken i min moderliga naiva kista när hon för 6 månader skulle gifta sig med Kaulitz. Snabb tysk divorce på bästa amerikanskt mane´r och sen var det Björn Gustavsson, som var på tapeten. Nu är det attityd girl power som gäller.

Luta dig tillbaks och köp biljetterna i sista sekund.



I´m fit for fight. Orken kommer när lusten faller på.

2009-06-06 @ 17:16:01
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Magnus

dürch für gegen ohne um

aus ausser bei mit nach zeit von zu

an auf hinter in neben ünter vor zwischen

2009-06-06 @ 18:57:30
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: pangis

Du..Det går över. Min dotter skäms numera över att hon älskat Tokio hotel:-)

2009-06-06 @ 22:28:04
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Emma

Tokio hotel äger, Inte underligt att din tjej gillar dom:)

2009-10-06 @ 16:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0