Halvtrist dagboksinlägg

I går åkte Moppekillen och jag in till stan och köpte en kostym till avslutningen. Jag kan inte begripa att jag har en son som går ut nian, det känns helt overkligt. Han blev hur som helst himla snygg. Därefter åkte Skrotan och hennes kompis Maria in till stan. Dottern har letat efter en klänning till avslutningen hur länge som helst nu, men att hitta någon som faller i smaken verkar inte lätt. Hon tänker i och för sig smart tycker jag. För det första ska den inte kosta för mycket, för det andra ska det vara en klänning som kan tänka sig att använda till vardags också, inte bara till fint. Vi åkte hem utan klänning den här gången också. På kvällen var det mys med godis och tv och hon sov över hos mig. 

I förmiddags åkte vi till Örebro. Jag har gjort ett nytt försök med att rensa det där himla avloppet och den här gången tror jag att det gick lite bättre. Vi har grillat och sedan gick Bus, Bråk och Skrotan gick på bio. Ni sitter Ljusblå och jag här vid köksbordet mitt emot varandra med var sin laptop. Hon rescenserar tv-program (ja, det är hennes jobb) och jag gör ett lite halvtrist dagboksinlägg på bloggen. Ljusblå suckar och stirrar koncentrerat på skärmen. Det är väl någon formulering som inte är hundra riktigt än.

Nåja. Snart ska vi åka hemåt Skrotan och jag. Att sova över här är inte riktigt ok än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0