Challe

Det verkade till en början att bli en riktig mardrömsdag. Jag jobbade. Ljusblå hämtade hunden. När de kom hem satte
det där odjuret i gång med att gå omkring och fjärta oavbrutet. Jag lovar, det luktar apa. Bus och Bråk kom över en stund
trots att det är pappahelg, de ville ju gå ut och gå med Challe. När de gått bjöd Ljusblå över grannarna på fika klockan
fyra. Kort därefter säger hon.
- Fan också!
- Vaddå?
- Jag jobbar i dag.
- Vad menar du? Ska du åka in och jobba?
- Ja, jag hade glömt. Förlåt!

Så kom det sig att jag som inte ville ha någon hund alls (men som är för mesig för att säga nej på allvar) blev ensam
med densamma. Jag är det fortfarande och kommer väl att vara det fram till halv elva i kväll.


- Ursäkta, ni får inte ta med hunden på planet.
- Det är ingen hund, det är en bengalisk bergsvarg. Den heter Devil.


Här kommer i alla fall en bild på Ljusblås nya kille.
Okej, för att vara hund har den några bra egenskaper.
Den skäller inte. Det uppskattar jag mycket. Den verkar vara en stabil och lugn hund. Grannens ettåring har dragit den
i öronen i dag och det bekommer den inte alls. Den verkar oerhört tillgiven. Just den egenskapen hade jag kunnat vara
utan. Den verkar gilla mig och förföljer mig överallt. Just nu ligger den under stolen jag sitter på. Den verkar slafsa på
något, kanske håller den på att slicka sig mellan benen. Jag orkar inte titta, jag sitter här och väntar på att nästa fjärt
ska leta sig upp till mina näsborrar.

Det är väl egentligen det jag har emot hundar. Jag tycker att de luktar illa. Och så hårar de.
Nyss snarkade den. Nu vankar den av och an.
Jag hoppas den kan ta det lite lugnt i natt.

Challe har fått vara ute i trädgården hela dagen. Grannarna kom över trots att Ljusblå inte var hemma. Vi grillade och
hade det ganska mysigt. Men nu kan du väl komma hem?


Kommentarer
Postat av: Ljusblå

Älskade - du är världens bästa husse! HEJ HUSSE!

2009-05-01 @ 21:24:16
Postat av: jeanette.

Katter är mycket bättre husdjur. Mycket bättre. Men sen är juh jag också lite partisk.

2009-05-01 @ 23:19:25
URL: http://ettenaej.blogg.se/
Postat av: Magnus

Du lever verkligen ett hundliv.

2009-05-02 @ 11:37:44
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: pangis

Du ska veta att här hosmig sitter det en man som är riktigt avis på dig just nu.. KP älskar hundar och borde ha en:-) Men han fick nöja sig med en skällande kärring istället:-) PS Challe är jättefin!

2009-05-02 @ 16:45:17
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Challe är ju jättefin..



Så´n men utan fisar kan passa här..



Pok



Mallasnarthundbralla

2009-05-02 @ 21:09:37
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Lennart

Det verkar som du har fått en ny kompis där. Kanske du behöver köpa några wunderbaum att hänga upp?

2009-05-03 @ 16:37:15
Postat av: Anima Mea

Challe ser söt ut, om än lite åldrad. Jag har en Jack Russel själv, och tycker att det är en väldigt trevlig och intelligent hund.

2009-05-04 @ 20:00:50
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Zäta

"Jag orkar inte titta, jag sitter här och väntar på att nästa fjärt

ska leta sig upp till mina näsborrar."



Jag garvar på mig!

2009-05-05 @ 08:07:45
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Ester

Jag börjar med det trevliga:

Åh, Ljusblå har skaffat vovve! En så klok kvinna!

Han ser jättego ut ju! Grattis till en ny familjemedlem!



Sedan det andra:

Fisandet har jag inte heller vant mig vid. Men du, vänta bara tills det är dags att göra rent öronen. Hundöronskit ser bedrövligt ut och luktar apa!

Och du kommer att upptäcka hur långt det ibland är mellan skit-tunnorna. Vissa sträckor får man verkligen släpa på sin stinkande, svarta påse.



Och så grattis igen, så klart! :-)

2009-05-07 @ 21:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0