Utan diskångest

I går kväll blev det en tur till stan med Skrotan och hennes kompis igen. Jag har kommit på att det är skönt med stora barn. De kan gå omkring och titta helt själv medan jag gör vad jag vill under tiden. Jag ville köpa något. Jag ville konsumera. Men hur jag än försökte framkalla habegär så hittade jag inget. Jag behövde inget och köpte inget.
Ljusblå hade varit stolt.

På kvällen gjorde jag en rejäl kålpudding på ett helt kålhuvud och nästan 800 gram köttfärs. Det är så himla gott och det tyckte både Skrotan och Moppekillen också. Kvar blev nämligen ingenting. Jo förresten, två potatisar. De ska jag steka upp snart. Den där diskmaskinen har blivit en kompis nästan lika kär som kameran. Fatta hur skönt det är att kunna laga mat helt utan diskångest. Jag hatar att diska för hand, särskilt hemma hos mig när jag är ensam. Tillsammans med Ljusblå är det en annan grej på något vis.

Jag har nyss varit och tränat. Första gången den här veckan och jag har lite dåligt samvete. Men klämmer jag in en till i helgen får jag väl förlåta mig själv. Jag hade ont i ryggen i måndags och i tisdags morse kom ju diskmaskinskillen.

Om ett par timmar åker jag ut till Ljusblå och hem i morgon bitti igen.

Kommentarer
Postat av: Lina

kan du inte lägga ut recept på kålpudding. Det lät gott;)

2009-05-21 @ 17:49:02
URL: http://litenfro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0