En illusion av oemotståndlig och vältränad hunk

04:30
Johan vaknar av sig själv. Går upp ur sängen. Plockar undan lite till i lägenheten.
Panik i kroppen, Ljusblå kommer på söndag. Ändå går alla rörelser i slow motion.
Slowmotionpanik. Ett helt nytt begrepp är fött.

05:50
Johan kliver in på gymet. Tror ni han är ensam så dags? Icke! Man är aldrig ensam på gymet.

06:50
Johan är nyduschad. Luktar gott. Känner sig fräsch och sexig. På strålande humör.
Ringer Ljusblå som blir glad.
Berättar att jag tränat 5 gånger sedan vi sågs senast.
- Jag är mycket vältränad och sexig, säger jag med beslöjad röst.
- Du är så duktig! säger hon.
- Och sexig, säger jag. Det verkar inte som hon hörde och jag vill gärna betona den biten. Jag vill skapa en illusion av oemotståndlig och vältränad hunk till helgen. Ikväll blir det grillfest i Ljusblås trädgård. Det ska bli kul.
Jag tar med vinet som ligger i bilen in på jobbet. Det är klar himmel och det kommer att bli varmt. Inte bra för vinet.
Jag känner mig mycket smart när jag går in genom dörrarna.

07:00
Uffe i supporten håller på att svimma när han får se mig så tidigt. När jag berättar att jag redan tränat svimmar han.
(det gör han egentligen inte, men det får min morgonhistoria att låta så mycket bättre).
Jag har fått mitt kaffe och ska kasta mig över en apelsin. Utanför fönstret tjuter sirener från polisbilar och andra utryckningsfordon. Den här stadsdelen verkar ha blivit rena rama krigszonen. Folk rånmördas och i går bevittnade vi ett slagsmål som hette duga från fönstret. Mitt på gatan höll de till så att bilar fick stanna.


Gymfakta denna vecka.
Jag har tränat tre gånger. Det blev inte fyra som jag siktade på. Jag lyssnade på Fairlaners råd och andra jag sedan frågade. Man ska tydligen inte träna varje dag. Musklerna hinner inte återhämta sig eller något.
Fast å andra sidan, veckan är verkligen inte slut än.
Tänk om jag orkar hålla på så här i tre år eller något.
Då kanske jag kan se vältränad ut på riktigt?
Då kan jag helt coolt strunta i att försöka skapa några illusioner.

Kommentarer
Postat av: Ljusblå

Snyggt jobbat!

2009-05-29 @ 11:09:55
Postat av: Magnus

Klart du kan träna varje dag, men det ger inget om du kör grymt pump i bicorna varje dag. Kör olika pass med olika muskelgrupper, och glöm för fan inte konditionsträningen.

2009-05-29 @ 20:42:46
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: ninni

S.L.U.T.A träna. Du är jättefin som du är. OCH som du ser ut.

2009-05-29 @ 21:52:20
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Ester

Vad bra att du tog med eget vin till festen!

2009-05-30 @ 21:06:13
URL: http://missesters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0