Tydliga spår av grillade karrékotletter

Nu jävlar är jag på gång!

06:30 var klockan när jag morrande av iver smällde upp dörrarna till gymet. Ungefär samtidigt gick larmet på mobilen i gång, den som brukar säga mig att det är dags att gå upp, men som oftast får mig att snooza i fyrtiofem minuter till. Jag var motiverad, stark och redan i omklädningsrummet kände jag mig snyggare än på länge. Jag var inte ensam i gymet vilket jag nästan väntat mig så dags. En kille satt där och trampade på en cykel och vi nickade på manligt kroppsbyggarvis åt varandra till hälsning. I början ville jag helst vara helt ensam när jag tränade, nu spelar det inte så stor roll. Jag gillar inte att trängas, annars är det ok.

Själva tränandet gick bra, över förväntan då jag haft ett litet uppehåll igen. Bröst - ben - mage - axlar - mage - biceps - mage - triceps - ben. Ungefär så. Mycket mage. Jag tänkte att den där lilla förhatliga rundningen över byxlinningen, den som ropar "Hej, hej, jag har passerat 40!", skulle försvinna för gott. Jag har härmed förklarat krig mot den.

Jag känner lite press också. Lite oro. Hunden, den som Ljusblå envisas med att kalla "vår hund", har fått henne att leva ett än mer aktivt liv än tidigare. Jag har en tjej som promenerar två och en halv timme om dagen, dessutom springer hon minst fem kilometer varje lunch. Så där har hon hållt på ett tag så det är inget krisryck heller. Jag tycker att hon alltid har varit fin (hey, she's my girl right?) men snart kommer hon att vara superfit. Hon kommer inte att nöja sig med en kille som har tydliga spår av grillade karrékotletter runt midjan.

Mot slutet av träningen blev jag trött. Inte så mycket i musklerna som i ögonen. Jag höll på att somna. Men jag tänker att en omställning av dygnsrytm och sätt att leva måste få göra lite ont i början eller hur? Efter ett äpple och en kopp kaffe känner jag mig lite piggare igen.

Dags att jobba? Yes. En kopp till bara.

Kommentarer
Postat av: Zäta

Grattis och lycka till i fortsättningen. Tänk på att det är de första tre månaderna som är jobbiga, sedan är den nya vanan grundlagd.



Men vilken übermenschen den där Ljusblå verkar vara...

2009-05-05 @ 08:10:03
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Ljusblå

Heja! Heja! heja!

Fast jag tränar inte så där mycket. Inte jämt i alla fall.

2009-05-05 @ 09:31:29
Postat av: Sara

BraBra! Keep going!! Hört talas om funbeat.se? Där kan man registrera sin träning och massa annat. Länge sen jag registrerade någon träning där själv dock (A)

2009-05-05 @ 17:23:33
URL: http://sweiberth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0