Man får vad man betalar för



De här stövlarna köpte Skrotan den tionde oktober. Handlar man på Skopunkten får man
alltid billiga skodon, men kvalitéten är milt uttryckt blandad. Man får vad man betalar för,
jo det vet jag. Det här paret kostade 399:- och det är verkligen inte mycket pengar för ett
par stövlar. Å andra sidan, om man måste köpa nya stövlar á fyrahundra kronor varannan
månad så är det ju faktiskt inte alls något billigt alternativ.

Med kvittot i vänsterhanden, påsen i den högra och munnen full av argument gick jag med
Skrotan i släptåg tillbaka till butiken. 

- De här köpte köpte vi  för mindre än två månader sedan och jag måste säga att jag
är en aning besviken på kvalitéten.
Den unga kvinnan på disken tittade flyktigt på stövlarna och lika hastigt på kvittot.
Sedan sa hon leende:
- Vill ni ha ett nytt likadant par eller vill ni se om ni hittar något annat?

Dottern ville gärna se på någon annan variant. Vi gick ganska länge i affären och Skrotan
synade kritiskt alla sömmar, limfogar och klackar. Hon hittade ett par till sist.

- Vi hade ju lite otur med det förra paret, sa jag till expediten. Tror du att den här modellen
håller lite bättre? Har ni fått in några klagomål på dem menar jag?

- Nej, det har vi inte. Men skulle det vara något problem är det bara att ni kommer in
med dem. Vi byter allt.

När jag fotade stövlarna gjorde jag det för att få underlag till ett argt blogginlägg om
kedjan, men det är svårt att vara sur på riktigt när de så lätt och vänligt bara låter en
få rätt. Jag blir inte riktigt klok på Skopunkten. Det är ett företag som säljer skräp, men
samtidigt gör de sitt yttersta för att kunderna ska vara nöjda med skräpet.
Jag undrar vad de har för marginal på ett par stövar/skor? Med köp-3-betala-för-2 i
kombination med vi-byter-allt gissar jag att den är ganska god.

Jag tror inte att Skrotan kommer att vilja handla mer på Skopunkten ändå. Hittar man
ett par stövlar man tycker är fina så vill man gärna ha dem kvar ett tag även om man
fårbyta till andra när de går sönder. Kvalitet är inte oviktigt.
Och själv har jag ju definitivt gått över till Ecco.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Så tillmötesgående var dom inte alls mot mig. Kan jag låna dig när jag behöver hjälp? =P

2009-11-23 @ 23:41:45
Postat av: Doc

Mikaela: Absolut! :-)

2009-11-23 @ 23:49:18
Postat av: Fia

Det var imponerande med ett så positivt bemötande mot kunderna. Är de så trevliga kommer antagligen många kunder tillbaka även om de har blivit besvikna på själva skorna.

2009-11-24 @ 06:57:32
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Maria

Jasså man kan byta skitskorna när de går sönder?! Skopunkten here i come!

2009-11-24 @ 07:37:54
URL: http://littlebylittle.blogg.se/
Postat av: Epsilon

Blir tonåringar lika bra bemötta om de kommer utan en charmig och verbal far?

Trist att det produceras så mycket skräp, men tonåringar vill väl knappast ha Ecco.

2009-11-24 @ 09:52:16
Postat av: Piratfarsan

Tror deras vinst ligger i att många som köpt skitskorna inte orkar komma tillbaka och klaga, det gäller antagligen att lägga priset på en precis lagom nivå, så kunden tänker att det är inte värt att åka och klaga för dom var ju så billiga, det är ju nästan lite pinsamt kan nog en del tycka att klaga på något som är billigt, plus att många svenskar är ganska kass på att klaga, jag säger, KLAGA!! och reklamera all skit som ni inte är nöjda med...

2009-11-25 @ 10:40:18
URL: http://www.piratfarsan.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

Jag köper skor där till mina monster, räknar iskallt med att de håller i max 3 månader. Och det är ok, för då har foten växt iallafall :)

2009-11-25 @ 21:06:13
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0