Dagens hundinlägg 2: Vad är vitsen?

Vad är egentligen vitsen med att pissa på allt man ser? Jaja, det handlar om instinkter och markering av revir osv, det vet jag. Men vad är vitsen?

I helgen gick Challe och jag på promenad. En bit framför oss går en man med labrador. Den svarta hunden pinkar som alla andra hundar på lyktstolpar, träd och annat av intresse. Efteråt kommer Challe som givetvis känner av varenda skvätt labradoren gjort sig av med och med ett hånflin ersätter han markeringarna med sina egna.
1-0 till Challe. Tror han i alla fall.

Omedveten om vad som händer pinkar sig Challe fram längs cykelvägen, men jag som inte helt och hållet styrs av min näsa har lite bättre koll. Om Challe kunde förstå vad jag säger skulle jag säga till honom att sluta upp med det där fåniga revirkisseriet, det tjänar liksom ingenting till. Jag skulle be honom att se sig om båkåt, för där går en kvinna med en schäfer.
Gissa vad den hunden gör?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0