Igår kom jag att tänka på dig

Vid kaffeautomaten.

Säljare:
- Godmorgon Johan! Igår kom jag att tänka på dig.

Jag:
- Jaha, hur kom det sig?

Säljare:
- Det var en sån där fråga Olle-dokumentär på tv.

Jag (road):
- Och då kommer du att tänka på mig?

Säljare:
- Ja, det handlade om en man som åkte runt och ru**ade hemma hos folk.

Jag (oroad):
- OCH DÅ KOMMER DU ATT TÄNKA PÅ MIG??!!

Säljare:
- Ja... alltså när jag ser dig stå så här som du gör nu så kommer jag att tänka på det. Fast skillnaden mellan dig och honom är att du är snygg, han var ganska sjaskig och inte särskilt fräsch. Det var inte speciellt uppskattat kan jag säga.

Jag:
- Och det är den enda skillnaden du kommer på?

Någonstans där blev mitt kaffe klart och jag gick förbryllad tillbaka till mitt skrivbord.
Jag inser nu att det här inlägget måste få en fortsättning. Jag behöver nog förstå varför han kom att tänka på mig i samband med det där programmet.

Jag återkommer i ärendet.

Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

Haha! Men hallå, det där var faktiskt riktigt taskigt. Den där gubben var supersäcklig. Väldigt märkligt att man ens säger så till någon...

2009-10-15 @ 14:12:02
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag är underhållen. Vill gärna få en fortsättning.

2009-10-15 @ 14:15:01
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: pangis

Ha ha ha ha.. och det erkände han??!!!:-)

2009-10-15 @ 15:22:29
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Ljusblå

så otroligt sjukt sagt! Playa del sol -klass!!

2009-10-15 @ 16:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0