Starkare

Mannen, vars frisyr är så ful att han måste träna tidigt på morgnarna, hade en bra timme i gymet idag. Hjärtat jag gnällt över har skärpt sig, lite i alla fall, det känns inte farligt att träna och jag undvek kondition.

Jag fyller noggrant i de där lapparna med maskiner, vikter och antal repetitioner och tack vare det kan jag nu se att jag sakta blir starkare. Magmördaren körde jag på 30 kg i början. När jag provade på 35 kunde jag inte rubba mer än en liten bit och då med ryggont som resultat. Idag körde den 3x30 på 35 kg och jag hade orkat mer.

Jag kan också tydligt se att jag tappar en del om jag varit borta ett tag pga av sjukdom eller semester, men även att det inte tar speciellt lång tid att komma tillbaka.

Att få resultat svart på vitt en den enda sporre jag har förutom Ljusblås glada tillrop.

Kommentarer
Postat av: malin

Sådana där resultat kan man aldrig få nog av! Och när jag nu ligger hemma däckad i sådan där läskig influensa så blir längtan efter att ha ont i kroppen av andra, självförvållande anledningar väldigt stark.



Nyfiken som jag är..varför 3x30? Cirkulationsträning i all ära, men jag skulle nog rekommendera 3x12-15 om du vill se snabbare resultat.

Men styrkan kanske sitter i håret? ;P

2009-10-15 @ 12:41:53
URL: http://luften-bor-i-mina-steg.blogspot.com
Postat av: Doc

Malin: Det bara blev så.

I början blev det 3x10. Sedan 2x15 och till sist 1x30. Nu blev det 1x30 fast 3 gånger om du förstår. Jag gjorde fler saker emellan alltså.

Hoppas inte styrkan sitter i håret haha.

2009-10-15 @ 12:51:16
Postat av: Huskatt

Om jag vore dej skulle jag håla mig till den varianten av träning som passar just dej bäst.

Alla har sina egna varianter och speciellt "byggare" brukar ha funderingar kring vikter och reps.

Jag personligen tycker ditt upplägg låter strålande.

2009-10-15 @ 13:12:50
Postat av: Hanna

Bra jobbat Doc! Underbart! Du kommer snart se ut som Arnold!

2009-10-15 @ 14:13:57
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: eremo

nu kan jag inte låta bli längre. gymmet stavas väl med två M?

eller vad säger din kvinna?

2009-10-15 @ 15:04:33
URL: http://eremo.blogg.se/
Postat av: Doc

Eremo: Ljusblå bestämmer inte hur det stavas.

Däremot tror jag du har rätt.

GYMMET GYMMET GYMMET GYMMET GYMMET

Nu kan jag det.

För inte så länge sedan stavade förkyld så här: förskyld.

2009-10-15 @ 15:11:40
Postat av: Ljusblå

ett gym, nu ska jag gå på gymmet, jag gillar flera gym-lokaler, de här gym-lokalerna tilltalar mig!!

:-)

För övrigt ska jag sluta kalla dig syltmagen. Du är mer som en glasburk snart som sylten har funnits i!

2009-10-15 @ 16:28:45
Postat av: eremo

jag blev ju orolig för min egna mentala hälsa bara.

2009-10-16 @ 16:31:34
URL: http://eremo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0