Jag behöver klippa mig

Jag behöver klippa mig.
Desperat.

Alternativ 1)
Knalla över till Mjärdevi Hårstudio.
Fördel: Nära, tidsekonomiskt.
Nackdel: Dyrt., 280:- eller liknande.
Tanke 1: Ljusblå har klippt mig de två senaste gångerna gratis. 280/3=93 ungefär. Gnissel....
Tanke 2: När en kvinna går till frissan kostar det väl 1200 oavsett val av frisör?
Ja, om man inte inte heter Ljusblå och ber sin nioåring klippa henne förstås.
Jag borde vara glad att jag är man ur hårvårdskostnadssynpunkt.

Alternativ 2)
Ta bilen till T1 och Salong Nice.
Fördel: Billigare, 140:- ungefär.
Nackdel: Jag är inte alltid säker på att de förstår hur jag vill ha håret (dvs lägre hårfäste/mindre panna haha) eller en frisyr som inte framhäver pannan jag nu måste dras med (okej, min panna tar upp alldeles för mycket av mina tankar just nu). Dessutom är den yngre kvinnan som brukar jobba där otroligt långsam, det kommer att ta längre tid att åka dit. Som om inte det räckte hävdade hon senast att det var svårt att klippa mig pga min huvudform. Ja, hon föreslog till och med att jag skulle sova på andra sidan för att det skulle rätta till sig. Kossa!!
Tanke: Priset tilltalar mig men... neeeej... jag vill helst inte... hinner inte...

Alternativ 3)
Vänta tills imorgon, då kanske Ljusblå kan klippa mig.
Fördel: Med största sannolikhet helt gratis.
Nackdel: Jag tror att Ljusblås frisörkunskaper räcker alldeles utmärkt till att toppa och snygga till en redan befintlig frisyr. Första gången hon klippte mig var jag mer nöjd med resultatet än jag någonsin blivit hos en frisör, andra gången gick jag i självmordstankar. Resultatet kan kanske bli en överraskning åt vilket hålls om helst.
Tanke: Ljusblå får gärna klippa mig igen, men just den här gången känner jag för att gå till någon som kan ge mig självförtroendet tillbaka.

Alternativ 4)
Sätt eld på skiten.
Fördel: Billigt! Snabbt!
Nackdel: Smärtsamt. Kanske inte så snyggt.
Tanke: Om du leker med elden kissar du i sängen.


Antagligen kommer jag sitta här och gnälla över mitt hår nästa fredag också.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Förut gick jag till en frisör som tog 99:-, men han slog igen och försvann. Nu har jag hittat en som tar 120:-, han lägger pengarna i en skokartong. Fast det gäller bara att jag får lust att pallra mig dit.

2009-10-23 @ 14:12:12
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: korven

låna någons snaggapparat! Billigt och bra.

2009-10-23 @ 20:09:42
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: elle

Vad fasiken, sätt i extensions. Mindre panna och mer hår!

2009-10-23 @ 21:12:17
URL: http://princesselle.blogg.se/
Postat av: Magnus

Alla problem som handlar om att faktiskt HA hår är det i-landsproblemsvarning på...

2009-10-24 @ 15:09:44
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Mm, klippa håret är oförskämt dyrt.

2009-10-24 @ 16:59:03
URL: http://http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: sonen

Magnus sa det jag tänkte. Att överhuvudtaget ha en panna är lycka!

2009-10-26 @ 11:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0