Matlådefabriken


Ny stekpanna!


Den här veckan ska min blogg bara handla om köksbestyr och matlagning! Nej, det ska den ju inte. Sorry om det verkar så, för här kommer ett sådant inlägg till.

Jag vet inte om jag är smittad av Spargrisen eller om det bara är kloksnåla tankar ändå, men jag tycker att det kostar för mycket pengar att äta lunch ute varje dag. Skulle jag göra det vore det att lägga sådär 1500 i månaden bara på lunch. Tar man med en matlåda handlar det kanske om en fjärdedel (jag har inte räknat på det, jag bara gissar).

Ska man satsa på matlådelinjen krävs det förutom att man har själva lådorna, att man har möjlighet att laga tillräckligt mycket mat åt gången. Det har inte jag haft känner jag. Min lilla stekpanna kunde bara göra så mycket mat åt gången att det räcker till en måltid, åtminstone de dagar Skrotan äter här. Därför var jag inte särskilt ledsen när teflonet började släppa och insikten om att en ny måste införskaffas växte fram.
Det fick bli Ikea igen.

Den här stekpannan är 32 cm i diameter och med den kan jag göra chili con carne på 800 g köttfärs, två burkar bönor och en tetra krossade tomater på en gång. Det blir över till matlådor, jag lovar. Jag köpte också 3 kg kotletter varav det mesta hamnade i frysen, men eftersom jag är överspeedad ikväll står 3 st och puttrar på spisen just nu. Matlådefabriken går på högvarv.

Som ni ser på bilden nedan har jag ännu inte skaffat mig ett durkslag. Den här händelsen fick mig att på nytt moget utbrista i svordomar och könsord. Gah! Hur många kastruller pasta kan man hälla ut innan ett durkslag går ihop sig? En? Två?

























Helveteskuk!


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

fan vad skruvat..

2009-10-06 @ 07:12:59
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Eller pastakastrull med avrinnings lock :)

2009-10-06 @ 07:41:42
Postat av: Epsilon

Men snälla nån.. Rejäla grytlappar, smal springa mellan lock och kastrull.

2009-10-06 @ 08:05:29
Postat av: Lennart

Har också råkat spilla då och då. T ex en halv kastrull kokade grönsaker rakt ner i vasken bara.

2009-10-06 @ 11:06:13
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0