Hängandes med käften i taket

För andra kvällen i rad har jag släppt ut hamstern på golvet i sovrummet. Jag vågar helt enkelt inte ha henne i buren. Varför? Jo, för att hon är totalt dum i huvudet.

Hon klättrar på gallret i buren från botten, förbi första våningen, passerar andra våningen och blir hängandes med käften i taket. Inte länge dock, för där ramlar hon snart ned med en sjujäkla duns. Jag begriper inte vad som hänt. Hon har hållt på så här i flera veckor och beteendet verkar bara bli värre och värre.

Har Jåttan fått nog av jordelivet? Försöker hon ta livet av sig? Jag borde filma kräket för att visa er.

----

Uppdatering:
Fan! Tror ni inte råttjäveln hittade ett hål i väggen vid garderoben och försvann där. Hittar hon inte ut själv blir jag tvungen att bryta upp väggen. Hon får överleva eller ta livet av sig bäst hon vill i buren nu.
Om jag hittar henne vill säga.

Uppdatering 2:
Hon kom fram vid en annan garderob.
Sedan dess har odjuret blivit inlåst i sin bur och filmats.
Nästa inlägg blir med youtube-klipp.


Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

Oj, det låter inte bra...

2009-10-20 @ 22:46:03
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Lotta

Skaffa henne en kompis! Hon känner sig väl understimulerad och frustrerad kanske? Att släppa ut henne, ger henne bara mersmak på att få ny stimulans.

Hur gammalt är marsvinet?

2009-10-21 @ 00:32:53
Postat av: Rockdoll

Hon gör så för att hon är uttråkad! Att släppa ut och låta henne springa runt lite är jättebra, men pyssla gärna aktivt med henne också. Klappa, kela, lek. Att skaffa en kompis är också en idé, men är det en guldhamster ni har så kan de inte bo i samma bur och enbart träffas vid parning! Men att se till att hon får lite bebisar är definitivt något som kommer hålla henne sysselsatt ett tag ;) De är dessutom hur söta som helst!

2009-10-21 @ 01:51:10
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Doc

Lotta/Rockdoll: Nja, det är en dvärghamster och de trivs inte med andra hamstrar. Det är samma som Rockdoll säger om guldhamstrar tror jag. Det där djuret kan också vara ett av de mest klappade och kelade djuren som finns, det har min dotter sett till. Jag ska skaffa lite nya leksaker till henne. Eller så behöver hon en kille.

2009-10-21 @ 09:05:06
Postat av: Rockdoll

Men. Dvärghamstrar kan bo ihop i mindre grupper, bara de har en tillräckligt stor bur :) Det är guldhamstrar som inte kan det. Men man får ju såklart kolla till dem så att de inte bråkar, inte alltid de gillar varann. Dock bör de ha bott ihop sen de var små, annars är risken stor att de bråkar mycket. Dvärghamstrar kan vara lite knepiga att avla på genom att bara introducera en helt ny hane för honan (alltså att de inte bor ihop) eftersom det är svårt att veta när dvärghamsterhonan är brunstig och att få henne att acceptera hanen, så jag vet inte om det är en så bra idé heller.

2009-10-21 @ 19:08:34
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Rockdoll

http://home7.swipnet.se/~w-77537/dvarf.htm



Om du är intresserad av att läsa mer ;)

2009-10-21 @ 19:13:18
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: skrott nisse

nu kan hon ej göra något sånt där. hon är borta.

2009-11-07 @ 20:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0