Leendet alltmer ansträngt

När jag skulle åka hem från jobbet idag fungerade inte fjärren till låset på bilen. Trist, särskilt som bilnyckeln jag har inte passar till själva låset i dörrarna, det går alltså inte att låsa upp manuellt så att säga. Tur i oturen är det då att låset på passagerarsidan fram inte låses alls, vare sig med fjärr eller något annat, så att man alltid kan komma in där. Det gjorde jag.

Men när jag satte nyckeln i tändningslåset, för där funkar den åtminstone, hände ingenting heller. Det var alltså inte fjärrkontrollen som var trasig, det var resten, bilen alltså. När jag säger att inget hände så menar jag verkligen inget. Ingen lampa lös, inte det allra minsta klick eller klonk som tydde på att en nyckel vreds om, syntes eller hördes.

Jag hade åtminstone startkablar i bilen, det har nog alla Renaultägare med överlevnadsinstinkt och jag fick ganska snart tag på en kollega med fungerande bil. Vi kopplade ihop batterierna. Skillnaden i resultat blev exakt noll. Inget lös, inte hördes. Stendöd. Vi gav upp. Efter en stund kom min chef ut för att åka hem. Där har jag i alla fall lite tur, han bor ju ca 200 meter från mig och jag kunde åka med honom hem.

- Där står en till med motorhuven uppe, säger chefen efter en stund och nickar mot en bil trehundra meter bort.
- Det är säkert en Renault, sa jag.
Det var det.

Jag kan fortfarande le åt eländet, men ska vara ärligt så känns leendet alltmer ansträngt.
Jag är oerhört trött på den där bilen.
Jättetrött.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag Älskar att fota naturbilder. Jag tycker även om att fota småbarn. Va händer hos dig ikväll då?

2009-10-21 @ 21:47:05
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Monica

ååå va jobbigt skit också !! köpa ny kanske ??



usj jag tycker din header är läskig ;(

2009-10-21 @ 22:05:49
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

Vad surt. Meriterande att inte få ett släpp :)

2009-10-21 @ 23:01:14
Postat av: Grannfrun

Jag har lovat mig själv att aldrig mer åka renault. Det är det enda franska jag slutat med=)

2009-10-22 @ 08:28:04
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Hanna

Kan det inte vara elektriskt, med tanke på att inte heller låset fungerade. Stäng allt, lås, ladda om. Låssystemet kan få tuppjuck ibland.



Äh, va fan vet jag om bilar.

2009-10-22 @ 09:30:45
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lennart

Därför håller jag löftet jag gav för 20 år sen, aldrig mer köpa en Renault

2009-10-22 @ 09:34:16
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Malla

Kom igen doktorn..



Det är ju startspärr på bilar med fjärkalås. Du ska fan va glad att du slapp göra som jag gjorde med min jävla startspärrsbil.. Nyckelöppnade, larmet drog igång (som det ska).. Men sen gick det fan inte att stänga av. Bärgningsbilen fick komma. Bilen åkte till verkstan med larmet ihållande.. Fy fan så sur jag var. Fast det var en Volvo..



Jävla Volvosar & Meganer..



Pok



Mallakörmanueltnubralla

2009-10-22 @ 10:05:54
Postat av: Epsilon

Kommer precis från Frankrike. Kan meddela att ca var tredje bil var Renault,framfördes oftast i vansinnesfart,verkade fungera strålande.

2009-10-22 @ 17:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0