Begravningsplatser

Igår diskuterade vi begravningsplatser Skrotan och jag. Det gäller hamstern. Filippa-jåttan är väl ganska exakt 3 år och börjar se ganska hängig ut emellanåt. För tillfället lider hon av den värsta ögoninfektinen hittills. Eller om det är bölder, vi vet inte riktigt.

Min dotter älskar verkligen det där lilla djuret, men genom tårarna kan hon ändå prata om var vår vän ska få sin sista vila. Det ska vara någonstans dit vi kan gå, det är vi överens om, alltså inte på någon tomt som deras baksida. Från hus och tomter flyttar man. Jag har föreslagit någonstans utmed Göta kanal men det verkade hon inte jättepigg på. Diskussionen fortsätter.

Nu ska vi inte måla fan på väggen än. Den där hamstern har överraskat många gånger. Själv tror jag att hon är förkyld. Den stackarn smittas väl av all skit som jag har haft. När hon är hängig håller hon sig i sitt lilla hus och det är nästan omöjligt att få fram henne, men i morse hör och häpna, då kom hon fram för att säga godmorgon.
Jag tyckte allt att hon såg lite piggare ut.
Lite.

Kommentarer
Postat av: Zäta

Kan ni inte begrava henne på kyrkogården någon mörk natt...

2009-09-23 @ 12:40:50
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Hanna

Rat flu? Jurtjyrkogården?

2009-09-23 @ 13:58:32
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har varit lite vilse men nu har jag hittat tillbaka till din blogg igen. Jag gillar ditt sätt att skriva och det du skriver om. Bara så du vet. :)

2009-09-23 @ 18:51:01
Postat av: Doc

Maria: Åh... tack!!! :-)

2009-09-23 @ 19:39:53
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Skrotan

Hmm Jåttan är 2 år

2009-09-27 @ 14:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0