Hundlivet

Att vara hund verkar lite tråkigt om du frågar mig. Okej att de har stora känsliga näsor och bra hörsel, men i övrigt måste de känna sig en aning begränsade. En hund kan inte roa sig med att se en film, läsa böcker eller leka med tekniska prylar som kameror och mp3-spelare. De har ju inga seriösa intressen alls. Det händer liksom inget i en hunds liv.

De får gå en promenad på morgonen, därefter mat. Sedan blir det till att sova eller ligga och glo tills människorna behagar gå ut med dem nästa gång. Så där håller det på, sova-gå ut-äta-sova-gå ut-äta-sova, dag ut och dag in hela livet. Undra på att de inte lever lika länge som vi. Medan jag sitter här och bloggar ligger Challe i sin korg och stirrar intresserat in en vit vägg. Hundlivet är så trist att de blir utom sig av glädje när de får gå ut och skita.

Å andra sidan är det kanske bekymmerslöst också. De behöver inte fundera över någon karriär i yrkeslivet eller hur mycket räkningarna kommer att gå på i slutet av månaden. Ingen ågren över utebliven eller felsatsad pensionsförsäkring. Det enda en hund behöver bekymra sig om är att hålla humöret i schack och inte bita någon hur gärna den än vill.

Jag har ingen poäng med det här inlägget. Ingen slutkläm som knyter ihop säcken eller så. Det var bara några tankar som kom över mig när jag satt mig vid datorn och fick syn på Challe.

Nu ska jag göra en extremt rolig skämtbild. I alla fall är den rolig i mitt huvud, vi får se om den blir rolig på riktigt också.

Kommentarer
Postat av: Ester

Köp en tuggleksak till hundstackarn.

Eller gå en kurs.

Innan han hoppar framför tåget.

:-)

2009-09-18 @ 21:49:43
Postat av: Lennart

Tror mina föräldrars dobermann hade ett trevligt liv. Han stack ut i skogen ibland och jagade rådjuren som knallade in på tomten deras.

2009-09-19 @ 20:05:11
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0