Däcka

Nyss var det istid.
Nu är det hög tid att lägga på sommardäcken.
När jag ringde Däckhuset höll jag på att däcka när de sa att första lediga tid var
den 22 april. Det är exakt en vecka för sent. Från och med i år är det ju den 15 april
som dubben ska vara borta.

Normalt brukar jag byta däcken själv, både på min och Ljusblås bil, men i år behöver
vi båda byta två däck vardera och då är det lika bra att däckfirman får göra alltihop.

Mitt dilemma löser jag genom att bara åka dit och ställa bilen tidigt imorgon bitti.
Kan den stå där hela dagen så brukar de alltid hinna emellan någon gång under dagen.
Tur att jag bara har femhundra meter till jobbet därifrån.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Det där slipper jag numera, det sköter de i bilpoolen. Jag kollar bara lufttrycket då jag har lastat fullt och ska hem från Tyskland.

2010-04-14 @ 18:54:41
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Då håller vi tummarna för däck-bytet ska bli av :)

2010-04-15 @ 08:59:10
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0