En varg

Jag har haft en intensiv period av drömmar men tyvärr kommer jag inte ihåg många
av dem. Nattens dröm minns jag.

Jag är på ett av mina regelbundna besök hos psykologen (ok, en dröm). Jag ligger
på en brits och tittar på kvinnan som sitter med korslagda ben i en stol vid britsens
bortre ände. Hon har vit rock på sig och antecknar i ett block. Min psykolog.
- Du är en varg, säger hon. När jag säger till ska du morra som en varg ok?
- Ok.
Jag vänder mig om, står hopkrupen på alla fyra på britsen. Jag är en varg och med
onda, gula ögon och ett dovt morrande sipprande upp ur strupen ser jag på kvinnan,
redo att reagera på hennes tecken. 

Så kommer tecknet, en nätt och jämt märkbar nickning. Jag reser mig upp på knä,
jag ryter, vrålar och klöser i luften, jag är en galen varg. Så ramlar vargen av britsen
och blir liggandes på golvet bredvid. Dörren öppnas och en annan läkare kommer in
för att hämta något i rummet. Hon tittar skeptiskt på mig. Jag är fortfarande en varg
där jag ligger och sprattlar på golvet. Läkaren som tydligen hittat den hon var ute efter
går en liten omväg och släpper mig inte med blicken när hon går ut.


Som vanligt är jag mycket tacksam för tolkningar av mina drömmar.

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Vampyr...du måste sluta titta på tjej-filmer. BUMS!

2010-04-01 @ 14:14:30
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fröet

Tja...du är lite varglik;p

2010-04-01 @ 21:14:22
Postat av: Piratfarsan

Intressant dröm du, en drömtydare skulle nog ha kul med den.



Jag drömde om fröken Stenbeck? (Min fru var måttligt imponerad över att jag drömmer om damer) :-) Men det var ingen "sån" dröm, mer hur jag och frun lurade av henne alla pengarna..Iofs använde jag ALL min manliga list för detta ändamål så lite naken hud fanns med i drömmen, mest min egen då, ego som man är till och med i drömmarnas värld. :-)

Jaja, sjuk dröm var det, men kul..

2010-04-02 @ 08:02:16
URL: http://piratfarsan.blogspot.com/
Postat av: Zäta

Jag tror du börjar bli redo att släppa ut vilddjuret inom dig. Fråga Anna om hon är med på noterna bara...

2010-04-03 @ 12:36:35
URL: http://blogg.zettervall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0