Tonårskillar i köket

På väg hem i bilen från Örebro ringer Sonen.

Sonen:
- När kommer du hem?

Jag:
- Jag är på väg hem faktiskt.

Sonen:
- Jaha, för jag tänkte höra om du ville ha kladdkaka och kaffe när du kommer.


Så har det blivit nu. En ökad närvaro av tonårskillar i köket alltså. Receptet har han nog fått
av sin syster som är den okrönta drottningen av kladdkakor, och faktiskt blev Sonens version
nästan lika god. Det jäkliga är att det produceras kladdkakor i en rasande takt hemma nu, och
det är inte bra för mig. Jag måste lära mig att inte tycka om sådant.
Han gör också egna hamburgare av köttfärs och lax i ugn. Kul tycker jag.

Den senaste tiden, de senaste månaderna kanske, har jag blivit mer pappa än någonsin.
De där båda är hos mig i stort sett hela tiden, utom på nätterna då de åker hem till mamma
och sover. Det där verkar så meningslöst tycker jag och det måste bli ändring.
Det är dags att byta ut den lilla knarkarkvatten till tvårummare.
Jag har faktiskt fått erbjudande om en fyra och jag ska snart titta på den.
Återkommer om det.

Kommentarer
Postat av: PussJorvas

Vad lat jag känner mig.. när jag bakar bakar jag aldrig åt mina föräldrar utan åt mig själv. Och vanligtvis inte ens det,brukar tjata på mamma och pappa tills dem bakar.



Fan. Jag får nog skärpa mig..

2010-08-27 @ 15:38:27
URL: http://pussjorvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0