Maxi-gubbe

På väg in genom grindarna på Ica Maxi. Mina båda tonåringar gick några meter bakom mig
och pratade med varandra. Det är otroligt hur fort åren går. Det känns som att ena dagen
kryper man omkring på golvet och leker med playmobil, och nästa går man och handlar
med två långa och nästanvuxna ungdomar. Jag var tvungen att vända mig om och se på
dem. Tuffa kläder och coola frisyrer, dessutom sams, något som kanske alltid kommer
att förvåna mig. Jag kunde inte hålla tillbaka ett leende.

Dottern till Sonen:
- Alltså, vad är det med pappa? Han bara går omkring och ler hela tiden.

Jag:
- Jamen jag är bara glad över att ni är med och handlar och att ni är så fina tillsammans.

Sonen (flinande):
- Håll käften Maxi-gubbe.

Jag log ännu bredare. Så länge jag blir kallad Maxi-gubbe med kärlek i rösten är allt bra.

Kommentarer
Postat av: Piratfarsan

:-) Snart är mina ungar också där. Skall bli en kul resa, trots allt grått hår på vägen.

2010-08-21 @ 16:56:51
URL: http://www.piratfarsan.blogspot.com/
Postat av: PussJorvas

HAHA. Otroligt över vad man kan bli glad över, meen jaa. Det där lät ju rätt så logiskt faktiskt :D

2010-08-21 @ 19:54:02
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Fröet

Blir tårögt glad när du skriver med sån kärlek om dina barn!

2010-08-21 @ 23:06:07
Postat av: Jimmysolveig

Very interesting & professional site.

2011-07-01 @ 11:25:19
URL: http://jimmysolveig.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0