OS-guld?

I korridorerna hör jag glada röster. Upprymda, ivriga och stolta.
Jag tror Sverige har vunnit OS-guld i någon gren. Skidskytte?
Gjorde vi inte det häromdagen också?

- Har vi vunnit OS-guld? frågar jag Lasse med nollställd min?
- Du vet inte? Hans ansikte uttrycker något jag tolkar som road skepsis blandat med
en knivsudd hån.
-Nej.
Lasse svarar inte utan fortsätter mot kaffeautomaten, antagligen tror han att jag driver
med honom.

Jag kan på ett sätt önska att jag kunde delta i yran, men det går inte.
Intresset saknas så totalt men jag inser att det är ett litet handikapp.
Får jag parkera på platserna närmast ingången på Maxi nu?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag älskar ju att se människor lyckas som verkligen kämpat så hårt hela sitt liv och sedan lyckas prestera när det gäller. Jag skulle aldrig greja det. Därför blir jag så imponerad och glad för andras skull. Men så älskar jag ju sport! I dessa sammanhang förenar det dessutom (mer eller mindre) en hel nation.

2010-02-17 @ 12:00:03
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Doc

Hanna: Jag kan förstå att människor känner som du, jag kan själv dras med när jag ser hockey eller fotboll. Jag kan tycka att det är roligt för Ferry och Kalla (jo, jag är uppdaterad nu) men det förgyller knappast min dag. Jag kan inte bli stolt över något någon annan presterar om det inte gäller någon av mina närmaste.

2010-02-17 @ 12:51:25
Postat av: Fröet

Jag trodde du gjorde det redan... Så fel man kan ha

2010-02-17 @ 14:12:30
Postat av: Doc

Fröet: Sssshhhhhh

2010-02-17 @ 14:31:49
Postat av: Magnus

Går inte att kommentera på ditt senaste inlägg, så jag svarar på karaktärsfrågan här: givetvis står du stoiskt mot semlan på jobbet. Du är ju en man av karaktär.

2010-02-17 @ 19:38:31
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh vad skönt att det inte bara är jag!

(I mitt fall kombineras dessutom ointresse med avsaknad av TV.)



Men visst borde detta klassas som någon typ av socialt handikapp.

2010-02-18 @ 21:12:29
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0