Snabeldraken


Challe gömmer sig för snabeldraken.

Charles är en lugn och trygg hund som inte lyfter så mycket som ett ögonbryn ens när det nya året firas in
med smällare och raketer. Det enda jag någonsin sett honom rädd för är snabeldraken. Varje gång jag tar
fram dammsugaren (och eftersom råttdjävlarna stökar till som de gör blir det ganska ofta) kryper Challe iväg
och gömmer sig under en säng eller ett bord. När jag satte mig för att blogga om hans stora fasa fick jag syn
på mitt förra inlägg, det om matro med hund i huset, och plötsligt slog det mig. Attans att jag inte kommit på
idén tidigare.

Det enda jag behöver göra är att lära mig njuta av maten medan dammsugaren står på bredvid mig. Challe
kommer att hålla sig ur vägen eller hur? Visste borde han? Djurets begär efter mat kan vara större än dess
skräck för dammsugare, det vet jag inte, men idén måste testas.
Fortsättning följer.

----

Uppdatering:
När vi skulle äta kom Challe som vanligt och satte sig under bordet, utsvultet stirrande upp på oss.
Dammsugartricket fanns i tankarna, men innan dess tänkte jag prova den kraftfulla besvärjelse jag hört hans
matte uttala flertalet gånger.

- Plats! sa jag strängt, och pekade på hans blå fleecefilt.
Hunden gick dit omedelbart. Jag trodde inte mina ögon.

Challe är en fin och väluppfostrad hund.
Nästan lite synd ju.



Kommentarer
Postat av: Ester

Åh, vad duktig han är!

2010-08-03 @ 09:49:26
Postat av: Lennart

Du kanske har lite talang för att kommendera hundar

2010-08-03 @ 15:20:56
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0