400039

Jag har nu passerat fyrahundratusen steg. Det var en bra helg om man ser den från
stegräknarhållet. Sett från andra håll vet jag inte men det kanske var bra att Ljusblå
jobbade. Den där gamla hunden som alltid studsar som en gummiboll så fort han anar
att jag ska gå ut med honom, rörde sig inte ur fläcken där han låg i korgen ens när jag
viftade med kopplet i söndags eftermiddag.

Igår slog jag mitt personliga rekord på en dag. En timme på morgonen, en timme på
lunchen, en stund på Ica Maxi och två timmars kvällspromenad gav över 33000 steg.
Jag är nu uppe i de nivåer jag skakade på huvudet åt i början. Det är inte jobbigt att gå
längre. Det handlar bara om hur mycket fritid man är villig att offra.
Det och motivation.

Motivationen kommer från bra ljudböcker och flåsande kollegor som med hånfulla flin väser
att de ska ifatt mig. Jag ser mig själv som totalt prestigelös och jag brukar liksom aldrig
känna någon tävlingsinstinkt överhuvud taget.
Nu känner vargen vittring av blod.

Jag kommer aldrig att vinna hela tävlingen. Killen som leder har gått närapå dubbelt
så mycket som jag gjort. Det känns på ett sätt obegripligt, men om jag gått 30000 steg
per dag sedan starten så hade jag idag haft en andraplats. När jag registrerade imorse
hade jag plats 19 av runt 500. Det är väl inte så himla illa ändå?

I Linköping ligger jag fortfarande trea, men jag har knappat in. Jag ser faktiskt att jag
möjligen skulle kunna ta hem kontorets förstaplats om jag ökar på lite till.
Jag vet inte om det är värt det.
Jag vet inte om jag kommer att satsa på det.

Men kanske.....


Kommentarer
Postat av: Ester

Det är ju bra för hälsan och nu på våren är det så fint ute.

Men du har väl bra skor hoppas jag!

2010-06-01 @ 19:05:16
Postat av: Huskatt

Du ser...man ska gå ut lugnt, då orkar man länge :D

Snyggt jobbat!

2010-06-01 @ 20:26:51
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0