537193

Jag är ledsen över två saker.
1) Min blogg är dåligt uppdaterad.
2) Uppdateringarna handlar nästan uteslutande om min jävla stegtävling.

Den 24/6 är eländet över, men jag ska försöka skriva om något annat också.

Min onda tå blev raskt bättre när jag bytte tillbaka till mina Ecco. Jag tror på viss variation
när det gäller val av sko. Högra knät har kärvat en aning men under morgonpromenaden
kände jag mig starkare än någonsin.

Under fredagsfikat gick det upp för min kollega med daladialekten att jag inte låg så långt
efter som han trodde. "Fan, du ligger ju 1600 steg före mig", sa han sedan när han kollat
upp det hela. Det var detta jag velat undvika. Nu hade jag retat upp honom.

Min strategi inför helgen var att gå på knockout. Att gå så många steg att han skulle tappa
sugen helt när det väl blev måndag igen. 30000 steg om dagen skulle nog göra susen.
Riktigt så blev det inte, men ganska bra ändå.

När jag nollställde stegmätaren visade den 717171 (vackert) på tre dagar. Det är ett snitt
på nästan 24000. Jag har nu utan tvekan andraplatsen på kontoret med trean 18000 bakom
bakom mig. Jag har knappat in 10000 på ettan men tyvärr är det 50000 kvar.

Jag har en 17:e plats på företaget totalt där ledaren hade nästan en miljon steg.

Gud vad jag tjatar.
Förlåt.


Kommentarer
Postat av: Zäta

Hello Mr Walker!



Skrev du inte precis att du skulle skriva om något annat än alla steg. Jag blir ju alldeles matt bara av att läsa om hur mycket du går.



Nya headern är bra. Även om det är mycket svart så tycker jag den utandas hetta. Och sommar och hetta hör ju ihop, i alla fall i fantasin.

2010-06-07 @ 11:14:14
URL: http://blogg.zettervall.se
Postat av: Huskatt

Shit vad du knatar på! SNYGGT JOBBAT! Du kommer ta honom!

2010-06-07 @ 11:48:59
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Grannfrun

gäsp.

2010-06-07 @ 21:07:04
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: PussJorvas

HAHAHHA älskar hur du säger att du hatar att prata om stegtävlingen, så tror man att man att du ska börja skriva om något annat..så vips börjar du analysera din ecosko HAHA. Men det är kul att läsa:) sitter här och hejar på dig!

2010-06-08 @ 01:01:31
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Rockdoll

Oj, 717171... det är vääääääldigt många steg på 3 dagar doktorn. Med ett genomsnitt på nästan 240000 per dag. Säker på att du inte späder på dina siffror litegrann? ;)

2010-06-08 @ 13:25:04
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Doc

Rockdoll: Nja, hade jag skrivit 240.000 per dag så hade jag ljugit ordentligt. Men 24.000 är en superärlig sanning. Här späds ingenting.

I morse gick jag 1,5 timmar innan jobbet. På lunchen tog jag en promenad på något över 1 timma och det kommer att bli mellan 1 och 2 timmar.

2010-06-08 @ 16:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0