Midvinterblod

Jag läser... ja, eller lyssnar på Mons Kallentofts första bok Midvinterblod. Jag sitter
med en del tråkigt rapporteringsjobb och det funkar ganska bra att ha en bok i öronen
medan jag växlar mellan Excel, Word och PLSQL Developer. Boken är ganska ok, inte
extremt spännande eller så, åtminstone inte än så länge. Det som den extra intressant
för mig är att handlingen utspelar sig i Linköping och lilla Ljungsbro där jag bor. Det är
något helt nytt för mig, att få en direkt bild av varje plats, hus och väg som beskrivs.
Boken handlar om en man som hittas mördad, upphängd naken i ett träd på slätten
utanför samhället. Den mördade bodde till och med i samma område med hyreshus där
jag bor. Kanske i samma lägenhet haha.
Ibland är jag jättesugen på att försöka skriva en egen berättelse. Jag har börjat några
gånger, men tyvärr kör jag fast eller tröttnar efter ett tag.
Nu återvänder jag till Ljungsbro.


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Det du gjort med Ljusblå i helgen är nog en hyffsad start på mitt husmorsrecept^^

2010-03-23 @ 17:10:51
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Har börjat lyssna på den boken under en tågresa...somnade men boken fortsatte....hmmmm....lite svårt att följa berättelsen då...sedan var batteriet urladdat. Så en vacker dag kanske jag tar upp lyssnandet.

2010-03-24 @ 07:38:33
Postat av: Doc

Men Grannfrun då!!!

Mimmi: Det är det värsta med ljudböcker, man somnar.

2010-03-24 @ 09:42:19
Postat av: Grannfrun

har du gått och blivit pryd...

2010-03-24 @ 09:54:59
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Lennart

Mamma ringde plötsligt i går. Slå på TV:n, sa hon, Anna från NA är med. Så jag gjorde det och såg henne och en knallrosa pigtittare hon hade med sig.

2010-03-24 @ 10:33:20
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Doc

Grannfrun: Bara på låtsas...

2010-03-24 @ 11:13:35
Postat av: pangis

Geees bara du nu inte får mardrömmar..

2010-03-24 @ 15:58:43
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0