Nobelprisnomineringssmart

























Titta! Mina två knippor. De som jag inte klarar mig utan, de som alltid måste vara
med och när jag glömmer någon av dem blir mitt liv lite, lite besvärligare.

Den övre bilden visar bilnyckeln och nyckeln till min lägenhet. En gång kom jag på
den fantastiska idén att ha dem i en och samma knippa. På så vis kunde jag inte låsa
dörren hem, springa ut på parkeringen i ösregnet och väl framme vid bilen svära över
att bilnyckeljäveln låg kvar på byrån i hallen.

I knippan med det röda bandet finns framför allt "taggen". Det är den vita brickan, den
som gör att jag kan komma in och kanske framför allt ut från jobbet. Utan den spelar det 
ingen roll att jag så nobelprisnomineringssmart satte ihop bilnyckel och hemnyckel,
för spöregnar när jag står utanför jobbet en tidig morgon blir jag ändå genomblöt.
Ja, ni fattar ju direkt att det fortfarande finns utrymme för förbättringar.



Jamen kolla! Nu kan jag inte ränna ut från jobbet och bli dumt stående vid bilen bara
för att nyckeln ligger på inne på skrivbordet. Att jag inte kommit på det här tidigare.
Nu kan väl inget gå fel?

Fast ju mer jag tänker på det... det finns väl ingen lösning som är så bra att den
inte går att förbättra lite till?



Sådär jag! Nu sitter allt viktigt ihop på ett och och samma ställe! Perfekt!
Nej förresten! Plånboken måste häftas fast också! Och ett par reservglasögon!
Kameran! Gummistövlarna!
Jag återkommer.


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

glöm inte lökarna Doc! LÖKARNA!!

2010-03-27 @ 07:34:32
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Fia

Hahaha! Bra tänkt där! Vilken innovationskapacitet!

2010-03-27 @ 10:58:01
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Lennart

Stackare! Och jag som bara är less på att jag inte hittar en vettig plånbok som rymmer mina 12 plastkort. Några gummistövlar har jag inte.

2010-03-27 @ 16:41:38
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Korneliuslotta

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2011-07-07 @ 15:03:12
URL: http://korneliuslotta.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0