Bugg

För att förstå känslan jag har i magen just nu behöver ni ha detta inlägg som grund:
Byt för helvete ut Weather Girls.

Ni behöver också ta del av en mailväxling (läs nerifrån och upp):

-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----Original Message-----
From: Ljusblå
Sent: den 1 mars 2010 09:42
To: Doc
Subject: SV: BUGG

Älsklingen, vi kan ju testa lite. Du har bra taktkänsla!


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Doc
Skickat: den 1 mars 2010 09:39
Till: Ljusblå
Ämne: RE: BUGG


Haha, vet du, jag vill jättegärna lära mig att bugga.
Men det här är ingen kurs eller?
Jag tror inte jag kan grunderna.


-----Original Message-----
From: Ljusblå
Sent: den 1 mars 2010 09:34
To: Doc
Subject: VB: BUGG


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Malin
Skickat: den 27 februari 2010 09:25
Till: Ljusblå
Ämne: Fw: BUGG


Hej Anna,
Är detta något som du och Johan har lust att hänga på? Ni har väl grunderna
i bugg?

Kram Malin


--------------------------------------------------

From: "Annika"
Subject: BUGG


> Hej alla buggsugna vänner!
> Nu förstår ni är det dax att snygga till BUGGEN i bygden. Önskemål har
> inkommit från Rock Rullarna att vi ska lära oss lite fler turer tills vi
> stöter på dem på nästa fest.
> Därför har Maria och jag (Annika) bokat in Uffe (Rock Rulle expert) att
> komma till oss i yada yada yada.
> Datum: Lördag den yada yada yada april
> Tid: Kl.14-17
> Plats: Församlingshemmet i Centrum
> Kostnad: ca 100:-/pers(vi slår ut kostnaden på hur många vi blir)
> Mitt i passet kan eget medhavt fika intagas.
>
> Denna dag vänder sig till Er som har grunderna i bugg. Det som vi kommer
> lära oss på em är lite nya turer.
>
> Nu till pricken över I:et
>
> På kvällen kl.19 så startar festen. Det är då vi ska visa vad vi lärt oss.
> Vi startar med att äta tillsammans. Anette, Susanne och Martin kommer att
> organisera kvällen och maten. Vi kommer att ha > catering till självkostnadspris.
> Medtag egen dryck.
>
> Kom och ha kul och värm upp inför bla KBV....
>
> Anmäl er till yada yada yada
>
> Sprid detta till vänner och bekanta, ju fler desto roligare.
>
> Här ska BUGGAS
>
> Annika och Maria
>


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Okej.... Det här gör mig nervös. Mer nervös än tanken på ett primiär-gig med bandet.
Tankar: Jag har fått ett mail som innehåller ett antal ord:
-Bugg
-Rock Rullarna (eller rockrullarna om man inte vill särskriva)
-Bygden
-Församlingshemmet

Det där är ord som får mig att känna mig extremt medelålders.
Jag är ju medelålders.
Eftersom jag ändå sitter vid en pc googlade jag på Rockrullarna.
De har en hemsida.

Ljusblå har rätt i en sak, jag har bra taktkänsla. Den funkar när jag sitter bakom ett
trumset men tyvärr sträcker den sig inte ut i hela kroppen när det kommer till dans.
Suck, vi är ju redan ihop, vi behöver väl inte bugga för att kela?

Mellan 14-17 ska vi alltså tillsammans med människor som redan kan bugga bättra på
turerna
under ledning av Uffe som är expert. Klockan 19 ska vi visa vad vi lärt oss.
Det borde gå ganska fort för min del.

Jag ljuger verkligen inte när jag säger att jag vill lära mig bugg. Det är ju något man
måste kunna som en god medelålders man, men jag vill helst göra det från början i en
grundkurs för nybörjare. Att kasta sig in i något där man förväntas kunna en del skrämmer
mig. Ordenligt. Dans är för mig något som man ibland kan råka dras in i när det är fest.
Här är själva dansen i centrum.

Alternativ:
1) Tvärvägra.
2) Acceptera.

Jag kommer givetvis inte att göra Ljusblå besviken. Jag kommer alltså att acceptera,
jag vill väl inte att hon ska tycka att jag är en torrboll heller.

Farhågor:
1) Att alla skrattar åt mig.
2) Att Ljusblå buggar runt som en ekorre med proffsen från Rockrullarna medan jag
svartsjukt står och ser på ett hörn.
3) Att mitt fejkade leende ska fastna i ansiktet på mig för gott.

Ljuspunkter:
1) "Medtag egen dryck"


Uppdatering:
Alltså... jag är mer inne på argentisk tango faktiskt...



Kommentarer
Postat av: pangis

Jag har faktiskt gått på Rockrullarna (vars lokal är i vår f.d inomhusskjutbana) t o m steg 4 och det var både kul, bra och svettigt med duktiga instruktörer. Men min fundering är ju kostnaden, din kära Ljusblå har köpstopp ett tag till. Vill du inte kan du ju alltid hävda köpstopp;-)

2010-03-01 @ 13:50:19
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Hanna

Kul! Då kan vi ha dansuppvisning tillsammans senare i vår.

2010-03-01 @ 14:32:18
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: stina

Det är barnsligt roligt med bugg särkilt när man är som jag som inte tar det på fullt allvar, medelålders- självklart är jag det!

2010-03-01 @ 18:33:16
URL: http://enenkestina.bloggagratis.se
Postat av: malin

Snälla Johan, Var inte så rädd...jag har haft mycket kul i det församlingshemmet. Du föresten, det behövs en bas i kyrkokören också, hänger du på?

2010-03-10 @ 13:24:46
Postat av: Doc

Malin: Just när jag förträngt det där dansåtagandet en aning så kommer du och påminner mig igen. Haha, men det ordnar sig nog. Min röst är ju inte så mycket bas, annars kunde det vara kul att testa körsång. Det har jag inte provat än. Kram på dig.

2010-03-10 @ 14:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0