Vax

- Gör det inte ont?

De orden var i stort sett det det enda jag behövda säga till Ljusblå, sedan visste jag
att det var kört. Jag kan erkänna att jag har undrat, det har kanske alla män, hur sjutton
klarar ni tjejer av det där med att vaxa benen? Dra ut hårstrån? Det måste göra svinont.
Jag försökte backa ur lite lamt, men full-i-fan-glimten i hennes ögon när jag ställt min
fråga sa mig det var lönlöst. Jag skulle minsann få veta.

Med en vit spatel av plast smetade hon ut den gyllenbruna, varma smeten över en liten
yta av mitt underben. Jag svalde torrt. Jag kunde se framför mig hur mina hårstrån liksom
smälte samman och blev ett med vaxet. Därefter lade hon på en bit tunnt tyg, ett remsa
av ett gammalt lakan? Hon strök noga ut tygbiten så att den slöt sig slätt om mitt ben.
Hår, vax och tyg, nu var det ett alltihop.

- Ta ett djupt andetag, sa Ljusblå. Jag kommer att dra på utandningen.
Jag gjorde som hon sa. När hon drog till blev jag förvånad. Det gjorde inte ett dugg
ont, åtminstone inte i närheten av vad jag föreställt mig.

- Det kändes inte så mycket. Ta en bit till, häruppe, sa jag.

Mer vax, lite längre upp den här gången, alldeles under knät, fast på sidan. På med tyg.
RITSCH... Den här gången kändes det lite mer, men faktiskt inte så illa.

- Du... tänk om jag gillar det här och kommer hit med helvaxade ben nästa gång.

Hon fyrade av ett snett leende till svar. När de förväntade grimaserna av smärta uteblev
verkade hon ha tröttnat. Hon hade redan börjat fortsätta med sina egna ben.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul! Nästa steg Johan, blir att föda barn.

2010-03-23 @ 10:26:18
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Maria

Tänk på hur ont det gör med brasiliansk vaxn! ;)

2010-03-23 @ 12:58:45
Postat av: pangis

Tja.. En annan är född under en lycklig stjärna.. De få ljusa fjun jag har på benen behöver inte vaxas.. Tyckte det räckte med barnafödande.-)

2010-03-24 @ 16:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0