22990 (108132)

Ljusblå:
- Du börjar bli lite tråkig Johan. Du pratar bara om hur mycket du gått eller ska gå.

Jag visste att det skulle kunna bli så här. Det har blivit svårt att prata och umgås med
mig på ett vettigt sätt. Jag har en och en halv mil till jobbet och jag har på fullt allvar
börjat planera inför en morgonpromenad någon av de närmaste dagarna.

Ikväll ska vi repa och jag har inte kunnat tänka på det som något annat än en bortslösad
promenadkväll. Jag skickade utan vidare förklaring följande mail till mina bandpolare:

"Jag har en liten undran. Om jag skulle råka dyka upp vid lokalen utan bil, kan någon då
tänka sig att köra mig till mitt jobb i Mjärdevi efteråt?"

Vår replokal ligger ungefär i motsatta utkanten av Linköping än den jag jobbar i.
Det bör vara runt en och en halv mil dit också och jag tror ärligt talat inte att jag orkar
eller vill gå tillbaka mitt i natten. Jag är inte där än riktigt. Inte än.

22990 steg igår. 108132 totalt.
Det har tagit mig upp till en 90:e plats ungefär. Exakt är svårt att säga eftersom vissa
registrerar sina steg sent.

Medan min ena hjärnhalva funderar på att ta ledigt en heldag för att bara gå vill den
andra bara hyra en film och äta glass. Förr eller senare kanske glasshalvan vinner.
 

Kommentarer
Postat av: pangis

Alltså..22000 steg/dag och du ligger på plats 90?? Fuskar dom andra? Normalt går vi ca 5000 steg per dag och om vi vill gå ner i vikt ska vi gå över 6000.. 10 000 steg är oerhört mycket bara det och du går det dubbla. Du borde ligga på 1 plats med den volymen.. Heja!

2010-05-18 @ 20:26:32
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Ester

Jösses! Vi hade stegmätare på jobbet förut. Om jag jobbade och promenerade så kom jag i bästa fall upp i 12000. Du får inte bli till en vandrande pinne, Doc!

2010-05-18 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0