Hej, jag vill ha en piercing i naveln.

Jag:
- Hej, jag vill ha en piercing i naveln.

Under några sekunder såg den hårdtatuerade tjejen bakom disken på Federal en aning osäker
ut. Sedan fortsatte jag:

- Eller om du tror att det blir snyggare så kan vi sätta den på dottern här.

Efter några skämt om en rosa pärla på min pösmage, fick Skrotan efter uppvisning av
giltigt leg fylla i en enkel hälsodeklaration och betala 600:- av sparade pengar.

Hon har tjatat om det där smycket i naveln länge, minst ett år tror jag. När jag så gav
med mig och kollade upp vad som gällde i våras, visade det sig att hon då var för ung.
Federal vägrar att göra några piercingar på någon som inte fyllt 15 oavsett om de har
föräldrarnas godkännande eller inte. För tatueringar gäller 18 år. Skönt och bra tycker jag.

En stunds ganska nervös väntan tog vid innan det var dags. Därefter gick det på ett kick.
Jag vet inte var hon fått det där ifrån. Vad jag vet har ingen av hennes närmaste vänner
gjort något liknande, jo, ett hål i näsan har jag sett.

Hur som helst, tröttnar hon eller om det inte funkar så är det ju bara att ta bort den eller hur?
Dessutom blev det ganska snyggt tyckte jag. Ska man ha ett smycke på magen ska det
nog vara på en sån mage som dottern har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0