Nu tycker jag att jag har vart duktig

SMS från Skrotan:

Nu tycker jag att jag har vart duktig.
Har lagat mat, plocka in disken,
tagit ut disken, och torkat av diskbänken
och spisen & kastat skräpet

Hälften av mina barn har tagit nyordningen på allvar och jobbar ihop en del pengar.
Den andra hälften tenderar att vilja "göra det om en stund" men i praktiken inte få så
himla mycket gjort. Först när kravställaren gör sura miner och får mörkare röst händer
det saker.

Nåja. Vi är på rätt väg här.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Ja, det verkar gå framåt lite i ditt hushåll ser det ut som. Jag noterar även den nya svenskan där, så som folk säger numera. "Jag vart sur", jag fick lära mig att säga blev sur, eller "jag har vart där" förr sa man jag har varit där. Men som sagt, tiderna förändras.

2010-11-23 @ 16:58:57
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0