About the frenchman

Det var ett tag sedan jag rapporterade något om min bil. Jag kan ibland tänka att det
beror på att den gått någorlunda felfritt, men jag vet inte. Att jag int reparerat bilen på
ett tag behöver ju inte betyda att det inte finns några fel på den eller hur? Nu drar det ihop
sig till besiktning och jag ska nog inte åka dig utan att be min vän bilreparatören se över
den först.

Kända problem.

1) Jag saknar fotfarande en hjulbult fram sedn i somras. Idiotiskt att åka omkring med
bara tre av fyra hjulbultar, men eftersom jag inte tappat hjulet har jag inte gjort något
åt det. Herr besiktningsman lär inte tycka det är ok i alla fall.

2) Knappen till bakluckan har ramlat bort. Ja, ni läser rätt gott folk. Det är faktiskt ett
av de mer udda fel jag råkat ut för på en bil, och då har jag ändå haft fransosen i ett par
år nu. Har ni hört talas om någon vars bil har en baklucka där själva tryckknappen
bara försvunnit? Nej, jag tänkte väl det.

3) Handbromsen. Jag vågar inte använda den längre. Gör jag det så lossar det inte.

4) Den förbannade remmen till generatorn måste bytas och spännas för fyrtioelfte gången.

5) Olja/oljefilter. Dags att serva helt enkelt.

6) Några lampor är trasiga. Varje gång jag besiktigar bilen åker jag förbi Biltema och
sätter i nya lampor till nummerplåtsbelysningen. Jag är övertygad om att de är trasiga
när jag åker därifrån.




Kommentarer
Postat av: Lina

Int? Har du gått och blivit norrlänning på gamla dar?

2010-10-28 @ 04:11:38
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag hade en gammal Fiat för runt 20 år sen. På den rostade handbromsen fast, spaken gick inte att rubba utan satt som berget. Men jag skrotade bilen innan den skulle besiktas.

2010-10-28 @ 16:23:01
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Andrej

Åjo - vår tryckknapp försvann också, men det var inbrott. Den låg inne i karossen. Häpp!

2010-10-30 @ 20:16:50
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0