Bakåt strävare!

Om min sär skrivnings vecka tyckte några så här:

Hanna:
"Med tanke på att det blir en stor betydelseskillnad i svenskan när man särskriver som liksom
går förlorad så tror jag inte att särsrkivningen är något som kommer accepteras språkrådsligt
än på ett tag. Men det är var jag tror."

Cosmic Moose:
"Neeeej! Särskrivningar stör jag mig på något enormt! Jag tror som Hanna, det kommer aldrig
accepteras."

Om det hade varit förra veckan hade jag hållt med er.
Om det varit nästa vecka hade vi kunnat förfasa oss över detta till sammans.
Men nu är det sär skrivnings veckan och jag väser förakt fullt mellan tänderna:
- Bakåt strävare! Ni tror väl att jorde fort farande är platt också?
Den här veckan tror jag inte att sär skrivning är något över gående. Vad gäller ord som får en
annan betydelse typ "rökfritt" så kommer man i sär skrivnings sverige att ersätta dessa med
andra ord. "Rök fritt" kommer att bli "Rök förbud" för att miss förstånd inte ska upp stå.

Observera att ni inte kommer att kunna prata allvar med mig kring detta förrän veckan är över.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är söndag idag. Är det ny vecka även i ditt universum imorgon?

2010-10-03 @ 15:20:04
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Doc

Hanna: Nej. Jag fort sätter till tisdag. :-)

2010-10-03 @ 15:27:06
Postat av: Doc

Jag menar fredag.

2010-10-03 @ 15:27:50
Postat av: Cosmic Moose

Idag är det tisdag. Men eländet forsätter väl tills dagen är slut antar jag. ÄLSKAR det rosa förresten.

:)

2010-10-05 @ 10:14:40
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Cosmic Moose

Jaså...du menade fredag...

2010-10-05 @ 10:16:02
URL: http://rochester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0