Varför är maten inlåst?

I morse vaknade jag av att någon slickade mig på nästippen.
Katten förstås.
Gulligt.

Mindre gullig var hon igår kväll. Jag tror på fullt allvar att hon ville döda mig.
Så fort jag tog bort tokfans klor och tänder från min ena arm var hon tillbaka på den
andra och hon sparade inte på krafterna kan jag säga. Jag har ingen vattenspruta
(ska köpa idag) men via en skål med vatten kan man stänka lite så att bråkstaken lugnar sig.
Alltså, jag var tvungen. Jag kan ju inte springa och gömma mig för mitt eget husdjur.

Det är full fart på dagarna också. Levande växter är sällsynta i mitt hus. Då jag till och med
lyckas ta kål på kaktusar har jag funnit det bättre att satsa på konstgjorda varianter.
Porslinskrukorna till dessa är dock lika lättkrossade som vilka andra krukor som helst och
sedan igår har jag en mindre. Katten.

Vidare har gerbilernas tillvaro blivit allt mer osäker. Enligt uppgift hittades kattungen
ovanpå buren som står ett bord ungefär lika stort som buren. Fråga mig inte hur hon
kom upp dit och fråga mig inte hur hon därefter lyckades knuffa ned hela buren på
golvet. Varför är maten inlåst kanske hon tänker?

Nu har katten och råttorna skilda sovrum.


Kommentarer
Postat av: Andrej

Hehe...

Jag skall inte säga "Vad vad det jag..."

Tro mig; jag hade tre kattungar i en etta.

2010-09-29 @ 21:38:56
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Jag skulle nog kanske testa att...ähum klappa kattungen lite hastigt över pannan vid bett.

2010-09-30 @ 23:36:42
URL: http://huskatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0