Varför har du två ex av varje bok?

Så frågade min kompis Sara i kommentarerna till ett tidigare inlägg.
En ytterst relevant fråga kan man tycka. Det ser aningen dumt ut när man tittar i min
bokhylla. Det finns hur som helst anledningar, även om de också kan verka dumma.

1) Det har hänt att jag hittat en bok jag inte hade på rea. När jag sedan kommit hem
    har jag upptäckt att jag visst hade den.

2) Min jakt på den perfekta Stephen King-samlingen kan ta sig märkliga uttryck. Jag hade
    intensiv sådan period när jag flyttade in i lägenheten och upptäckte jag att mitt fina
    inbundna exemplar av boken "Sömnlös" saknades. Panik! Jag letade som en tok efter
    en liknande på Tradera och ropade in den. Så snart jag packade upp boken insåg jag
    att den inte var riktigt så fin som jag önskat. Alltså ropade jag in en till. Den var fin.
    Därefter hittade jag mitt eget, förmodat borttappade exemplar.
    Alltså har jag nu tre stycken ex av samma bok.

Dubbelexemplaren kommer att skänkas bort på julaftnar och födelsedagar. Det är främst min
mor jag har i tankarna, hon har nämligen exakt samma smak på böcker som jag själv.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för förklaringen :-)

2010-09-26 @ 23:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0