Farväl till en gammal vän

Min blogg har blivit som en gammal vän från förr. Har vi inte alla sådana? Ni vet en vän
man umgicks med förr och hade väldigt roligt tillsammans med. Då och då stöter
man på varandra, man utbyter artigheter, frågar hur man har det, skrattar åt gamla
minnen och avslutar med att "vi hörs" eller att "vi måste ses snart". Man säger de där orden
utan att egentligen mena så mycket med det. Innerst inne vet man att man inte har något
gemensamt längre, att man vuxit ifrån varandra.

Jag känner lite så för min blogg.
Bloggandet betydde oerhört mycket för mig en gång och de vänner jag fick här betydde massor.
Ni vet vilka ni är.

Vad är de som driver en att blogga?
I mitt fall var det från allra första början en massa skit som bara skulle ut. Att skriva blev
ett sätt att sortera min tankar under en jobbig period av mitt liv.
Så småningom blev det jakten på fler besökare och feedback i form av era kommentarer.

Ska man få riktigt många läsare på sin blogg ska man nog antingen vara ung tjej med
massor av mammas och pappas pengar att köpa kläder för, eller så ska man skriva riktigt
bra och intressant. Jättemånga läsare hade jag aldrig, men de flesta hade jag helt klart
under den där jobbigare perioden.

En liten skara läsare kan man också behålla genom att kommentera andras bloggar.
Man liksom kompisläser och kommenterar hos varandra. Det är himla roligt, men tyvärr
finns det en gräns för hur många av andras bloggar man orkar och hinner följa varje dag.

Jag har inte varit någon flitig bloggläsare senaste tiden. Inte heller har jag haft särskilt
mycket att skriva om. Eller jo, det har jag ju. Men med tiden har jag blivit allt mer mån
om mitt privatliv. Kanske är det så att jag inte inte vill leva mig liv på bloggen längre.
Eftersom jag varken läser eller skriver längre, har bloggen bara blivit ett dåligt samvete.

Jag tänker alltså lägga ned det här. I och för sig ska man aldrig säga aldrig. Blir jag sugen
igen så kommer jag att börja om, men just nu blir det en rejäl paus i alla fall.

När jag avslutar den här bloggen kan jag utan att överdriva säga att jag aldrig någonsin
varit så lycklig i hela mitt liv. Visst, man kan alltid ha mer pengar att röra sig med, man
kommer kanske aldrig att sluta oroa sig för bilen och barnen på ena eller andra sättet.

Men jag har hittat min Malin igen.
Jag är hemma nu.
Äntligen.




PS
Vill ni bli vän med mig på Facebook kan ni maila mig på [email protected] så "addar" jag er.
(Det är alltså inte den adressen jag använder på FB)

:-)

Sköt om er!











Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet inte hur många år jag har följt din blogg, men de är en del. Det är härligt att höra att du är lycklig! Inspirerande :) Ha det bra!

2012-01-30 @ 13:23:52
URL: http://jessicaivarsson.wordpress.com
Postat av: Maria

Lycka till med allt du tar dig för och grattis till att du har funnit den stora lyckan med Malin! Varma kramar från Maria

2012-01-30 @ 15:58:14
URL: http://littlebylittle.blogg.se/
Postat av: eremo

Har ju läst din blogg sedan sommaren 2007.

Kommer sakna den men är glad för din skull.

2012-01-30 @ 16:32:20
URL: http://eremo.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Jag har samma tankar som du. Just nu är det lire ovisst om min bloggs fortsatta liv.

Jag har följt dig länge och kommer sakna dina inlägg, även om jag inte alltid har kommenterat så har jag läst.

Jag önskar dig all lycka! Å visst är det härligt när man hittar hem :-D Äntligen.

2012-01-30 @ 21:02:23
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: pangis

Jag förstår dig, känner ungefär likadant med min blogg.. Det var en kanonkul tid men jag har liksom inget att skriva längre, eller ingen ork att formulera mig.. Livet går sin gilla gång och de flesta av oss gamla bloggisar har landat:-) Jag är glad för din skull! Må gott Doc och glöm aldrig vem som döpte dig till Doc:-)

2012-02-01 @ 09:00:43
Postat av: Micke

Förstår känslan...håller väl själv ut ett tag till...ha de gött...ses på FB...Mvh Micke

2012-02-01 @ 19:17:26
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Lennart

Jag har inte Facebook men jag har din mail så jag skickar nog en rad eller så dit ibland. Vi hörs!

2012-02-01 @ 19:22:56
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag håller nog ut ett tag till jag med, men jag förstår din känsla. Det har varit trevliga år att hänga med dig, både här och med Skärgårdsdoktorn!

Ha det,

Andrea

2012-02-01 @ 23:44:30
URL: http://minnamarie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det var härligt att höra Doc! Det glädjer mig att de flesta som lägger ner sina bloggar ändå har kommit till en ny bättre plats än de började bloggandet från. Det känns lovande. Själv fortsätter jag :)

2012-02-02 @ 21:05:30
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Mitt allra varmaste grattis till kärleken! Och tack för de här åren.

2012-02-07 @ 21:34:23
Postat av: Bittan

Kommer sakna dig här...men oj så glad jag är över att du funnit din Malin..igen. Det ger hopp till livet, till längtan om att hitta rätt. Var rädd om dig. kramar

2012-02-08 @ 16:32:25
URL: http://pamingataistan-bittan.blogspot.com/
Postat av: Zäta

Det är väl ändå underbart, när livet tar så mycket plats att du inte längre behöver den här platsen - bloggplatsen.



Jag har verkligen mått bra av att läsa dina inlägg. Jag har skrattat, jag har snyftat, jag har njutit av vackra bilder...



Jag är lycklig för att du är lycklig.



Vi ses på fejjan.

2012-02-13 @ 20:02:05
URL: http://blogg.zettervall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0