Rutten skog

Jag hade planerat veckans första gympass idag på morgonen, men när jag skulle packa ned skorna upptäckte jag att de var blöta. Jag hade dem i söndags när vi var ute och plockade svamp. Jag stack ned näsan en liten bit i ena skon och andades försiktigt in. Jag höll på att spy.

Men, men, jag hade bestämt mig. Att träna med lite småfuktiga skor kan väl inte vara hela världen och lukten skulle jag säkert inte tänka på när jag väl var på plats. Eller? Jag sniffade igen. Stanken av gummi, fotsvett och rutten skog var överväldigande. Två gånger till andades jag in i desperata försök att övertyga mig själv om att det skulle gå. Sista gången sprang jag (nåja, det är tre steg) in i badrummet och kastade in dem i tvättmaskinen.

Jag vet inte hur skorna blir av att tvättas i maskin på 40 grader, men jag hade inget val. Jag borde verkligen ha ett par billiga gympadojjor som enbart är avsedda för träning. Jag skriver upp det på min önskelista.


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Åh fy.... Hur ska du få dom torra nu då? Tumlarn? :S



2009-09-01 @ 08:56:20
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Monica

eller billigare får skogspromenader?

2009-09-01 @ 10:06:55
URL: http://bloggoholicen.blogspot.com/
Postat av: Epsilon

Stövlar är inte så dumt när man går i skogen.

2009-09-01 @ 10:45:57
Postat av: Mia

Men smart Mia, nu först fattar jag hur man ska utläsa din bloggadress: Doc @ blogg.se

jag har envisats med docat och tyckt du skapat en konstig adress. Suck.

2009-09-01 @ 11:28:03
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Doc

Epsilon: Mina stövlar är hos Köpstopparen i Örebro.

Mia: Haha, jag tänker också fel hela tiden och då har jag ändå kommit på det själv. Jag funderar på att ha en katt i headern för att ytterligare förvirra.

2009-09-01 @ 14:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0