Grillning och kanotpaddling

I söndags var det stor happening med Bråks klass. Grillning och kanotpaddling i hmmm.... hästhagen.... nja, jag tror stället heter Hästhagen, men det var ju inte bland hästarna vi paddlade kanot utan i Svartån.

Det finns en sak man inte kan säga om Ljusblå och mig, och det är att vi kompletterar varandra. Dagen innan hade jag varit och köpt tio stycken engångsgrillar. Gissa var de var när vi kom fram? Jo, i min bil som stod kvar hemma hos Ljusblå förstås. Jag åkte tillbaka och hämtade.

Hon hade gjort supergod potatissallad, tzatsiki och fixat med grönsaker. Jag hade tänkt till och skurit det medhavda köttet i tunna bitar eftersom glöden de där engångsgrillarna ger ibland kan vara lite sådär. Det ingen av oss hade tänkt på var tallrikar eller bestick. Vi fick äta i salladsburkarna och dess lock med träpinnar.
En sak hade vi båda tänkt på: Tändstickor.

Hur som helst blev det en fin eftermiddag i värmen. Vart tog den vägen förresten?


Ljusblå paddlar iväg


Ljusblå mumsar. I bakgrunden en kofärgad hund.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är så bra när man kompletterar varandra. Jag och R gör det också. Igår tillexempel hade båda köpt med sig tre liter mjölk på vägen hem från skolan, men ingen av oss hade köpt bröd. Men ja, av mjölk blir man stark!

2009-06-02 @ 17:55:19
URL: http://littlebylittle.blogg.se/
Postat av: Fröet

åh vad mysigt det ser ut;)

2009-06-02 @ 18:21:49
Postat av: Daniel

Härligt - ta mej mee nästa gång!!

2009-06-02 @ 19:09:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: ninni

jycken har vett att pissa åt rätt håll iaf=)

Vilken mysdag...

2009-06-02 @ 19:11:47
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Doc

Daniel: Självklart!

2009-06-03 @ 00:51:26
Postat av: Ljusblå

Önskar vi kan göra det igen - men med bestick!

2009-06-03 @ 12:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0